خبر فوری

توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی توسط موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها  از ابتدای امسال در هرمزگان

مدیر امور شعب موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان هرمزگان از توزیع یکهزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در سال جاری به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، با نابودی رژیم طاغوت و به بار نشستن نهال انقلاب که اکنون ۴۲ سال از آن می گذرد و این نهال نوپای آن روزها با گذر زمان روز به روز به درختی تنومند و استوار تبدیل شد. انقلابی که بنیان گذار کبیر آن، امام خمینی(ره) بیش از هر رهبر دیگری، بر رفاه و احقاق حقوق مستضعفان تاکید کردند و بیش از همه از زاغه نشینان گفتند و در واقع این انقلاب را متعلق به آن ها دانستند و در این راستا و جهت فقر زدایی و کمک به مردمان کم بضاعت دستگاه‌هایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و … تاسیس شد تا باری از دوش مردم نیازمند بردارند و به نوعی نیاز آن‌ها را برطرف کنند و در نهایت مردم را به سمتی سوق دهند و یاری کنند که دیگر بی نیاز از کمک آن‌ها شوند و در واقع با بسترسازی زمینه ‌هایی چون آموزش کسب حرفه، دادن تسهیلات کم بهره و… مردمان نیارمند خود صاحب کسب و کار شوند و دستشان در جیب خودشان باشد و حتی عده‌ای دیگر نیز بر سرکار آورند.

اما آنچه اینک و به خصوص در این چند سال اخیر که تورم و گرانی افسار گسیخته‌ای را شاهد هستیم و به نوعی قیمت ها وگرانی کالاها لحظه ای قابل لمس است.

 

بی شک و با این شرایط اقتصادی، سازمان های حمایتی به تنهایی جوابگوی مردم نیازمند نخواهند بود.

این روزها درکنار این سازمان‌های حمایتی، موسسات خیریه‌ای نیز هستند که با همت والای خیرین تاسیس و به نوعی اقلامی برای نیازمندان تهیه و توزیع می شود؛ نیازمندانی که پس از بازرسی و تحقیقات انجام شده توسط موسسه خیریه، می توانند از حمایت این موسسه برخوردار شوند و یکی از این موسسات که از سال ۸۹ کارش را در استان هرمزگان شروع کرده، نهاد بین المللی و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌هاست که آذرماه امسال و در سومین مرحله کمک‌های مومنانه خیرین به نیازمندان در سال ۹۹ اقدام به تهیه و توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان می‌کند و در این راستا با مدیر امور شعب این موسسه پای صحبت ها و دغدغه‌هایشان نشسته ایم تا بیش تر بدانیم از این موسسه و نحوه کمک کردن آن ها به نیازمندان.

موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان هرمزگان حداقل ۸۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است

فاطمه جهانگیری، مدیر امور شعب موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان هرمزگان افزود: این موسسه در ۷ نقطه از این استان دارای دفتر می باشد و از جمله بندرعباس، میناب، جاسک، پارسیان، بشاگرد، فین و تازیان که ۵ هزار خانوار تحت پوشش این دفاتر خیریه هستند و حداقل ۸۰۰۰ نفر را شامل می شود که موسسه خیریه میناب حدود ۲۵ درصد جمعیت افراد را به خود اختصاص داده که بیشترین جمعیت تحت پوشش بین سایر موسسات شهرستان است.

 

از اول امسال تاکنون بالغ بر ۵میلیارد ریال توسط خیرین به مردم نیازمند کمک شده است

جهانگیری بیان کرد: در خصوص کمک‌های مومنانه به نیازمندان، این موسسه نیز در تابستان ۹۹ و در دو مرحله که مرحله اول آن حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به تعداد ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان بشاگریدی و تازیانی توزیع شد.

وی بیان کرد: مرحله دوم این کمک‌ها نیز به ارزش مالی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و به تعداد ۷۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین مردم نیازمند میناب و روستاهای اطراف آن توزیع شد.

مدیر امور شعب موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان هرمزگان بیان کرد: در آذرماه سال جاری نیز با کمک خیرین ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، بسته معیشتی تهیه و قرار است این بسته‌ها به دفاتر شهرستانی این موسسه ارسال و به دست افراد نیازمند شناسایی شده برسد که هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، عدس، رب گوجه ماکارونی و سویا می باشد.

 

این بانوی نیک‌اندیش افزود: در مهرماه سال جاری نیز و در راستای بازگشایی مدارس حدود ۴۲۰ میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی(لوازم تحریر) توزیع شد.

ویزیت رایگان نیازمندان این موسسه به کمک ۱۸ پزشک متخصص و فوق تخصص

جهانگیری ابرازکرد: با شناسایی برخی پزشکان و متخصصان در استان هرمزگان و با رایزنی‌های انجام شده با این پزشکان نیک اندیش، ۱۸ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص از خیران ثابت این موسسه هستند که با معرفی فرد از طرف موسسه به این پزشکان، ویزیت آن ها کاملا رایگان است.

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند همکاری و تعامل بهتری با این موسسه داشه باشند

فاطمه جهانگیری عنوان کرد: ازدستگاه‌های اجرایی در استان نیز خواستاریم که بیشتر ما را یاری کنند تا بهتر بتوانیم به مردمان نیازمند کمک کنیم. برخی دستگاه‌ها به نوعی به ما می نگرند که انگار اصلا دوست ندارند موسسه ما وجود داشته باشد و برای کمک به برخی اداره ها رفتیم و جواب و کمکی دریافت نکردیم و از جمله فرمانداری بندرعباس مسئول فرهنگی آن اداره نیز گفت ما خودمان نیز نیازمند هستیم تا اقلام فرهنگی و ازجمله مُهر برای نمازخانه اداره تهیه کنیم. 

 

تعداد افراد متقاضی نیازمند در سال جاری افرایش چشمگیری یافته است

مدیر امور شعب موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان هرمزگان افزود: متاسفانه با شرایط اقتصادی و گرانی‌های پیش آمده، تعداد افرادمتقاضی جهت این که تحت پوشش این موسسه قرار بگیرند نسبت به سال گذشته افزایش یافته و نمونه بارز آن در شهرستان میناب است که سال ۹۸ جمعا ۴۰۰ پرونده و در ۸ ماه سال جاری، ۱۳۸۰ پرونده تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه خیرین ما ثابت هستند و بابت همه کمک هایشان قدردانی می کنم و مردمان نیازمندهرمزگانی نیز می توانند جهت بهره‌مندی از حمایت این موسسه به دفاتر ما در شهرستان های زیر مراجعه و پس از تشکیل پرونده و بازرسی‌های انجام شده، در صورت داشتن اولویت‌های لازم تحت حمایت این موسسه قرارگیرند و از دیگر خیرانی که تاکنون با این موسسه در ارتباط نبوده اند و سایر شهروندان هرمزگانی در صورت تمایل می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به این موسسه جهت توزیع بین نیازمندان اهدا کنند.

گزارش: حسین کرمی – عکس: رضا فتحی مقدم

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید