خبر فوری

بازداشت ۲۸ بانی عروسی در «رودان»

فرماندار رودان با بیان اینکه با انجام تذکر لسانی طی این مدت اجرای طرح محدودیت‌ها از برگزار ۴۱ مراسم عروسی در شهرستان جلوگیری شده است، گفت: ۲۸ بانی مراسم عروسی نیز احضار شده‌ و ۲۲ بانی دیگر هم بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از رودان، مصطفی غلام‌پور عصر امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رودان با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج در شهرستان به اجرا در آمده است.

رئیس ستاد مدیریت کرونا شهرستان رودان  هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

فرماندار رودان تاکید کرد: قطعا این مشارکت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز یک پیروزی دیگر در عرصه سلامت جامعه خواهد شد.

غلام‌پور بیان داشت: از یکم آذر ماه تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۱۷۹ خودرویی که به ورودی شهرستان آمده اند هزار و ۱۲۴ خودرو بازگشت داده شده‌اند.

وی افزود: ۲۸ خودرو با جریمه طرح مدیریت محدودیت هوشمند مواجه شده اند و دو خودرو نیز توقیف شده اند.

غلام‌پور با بیان اینکه با انجام تذکر لسانی طی این مدت از برگزار ۴۱ مراسم عروسی در شهرستان جلوگیری شده است گفت: ۲۸ بانی مراسم عروسی نیز احضار شده‌ و ۲۲ بانی دیگر هم بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان در راستای مقابله با برپایی مراسم ها عزا و عروسی پیش رو بوده است خواستار مشارکت همه جانبه مردم در اجرای این طرح ها شد.

فرماندار شهرستان رودان تاکید کرد: امروز برای مقابله با ویروس منحوس کرونا نیازمند اقدام عملی و موثر هستیم و با مدیریت پشت میز نشینی نمی توان چندان در راه سلامت جامعه گام برداشت.

وی خاطرنشان ساخت: سلامت جامعه در اولویت تمامی امور قرار دارد و تمامی مسوولین موظف به اجرای صحیح ، دقیق و مناسب دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا هستند.

غلام‌پور از عدم توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در شهرستان بواسطه پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان نیز خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت مردم این امر با توجه به نیاز مردم به هفته های آتی موکول خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این پس اصنافی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور و تقصیر داشته باشند سریعا پلمپ خواهند شد.

فرماندار رودان با ابراز نگرانی از عدم رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی در سطح برخی از روستاها خواستار اقدام جدی دهیاری ها و شوراهای اسلامی در این زمینه شد.

غلام‌پور با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی ره رودان بواسطه ازدیات مراجعه کنندگان امروز تعطیل شد به برخی از بانک و ادارات دیگر نیز تذکر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا دقیق و جدی باشند‌.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید