خبر فوری

طرح جامع شهرک مسکونی گردشگری دوتیس تصویب شد/ وعده ایجاد اشتغال برای ۸هزار نفر

استاندار هرمزگان از تصویب طرح جامع شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به بررسی طرح جامع احداث شهرک دوتیس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: این طرح پیش از این در کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گرفته بود که پس از رفع برخی ایرادهای وارد شده، امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و پس از بررسی نظرات اعضا، مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: شهرک مسکونی دوتیس در محدوده ۵۵ کیلومتری چیرویه –چارک، بر اساس نیازهای موجود در منطقه و مبتنی بر اسناد بالادستی نظیر سند ملی توسعه استان و طرح مدیریت یکپارچه ساحلی استان  تدوین شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این طرح با هدف تأمین نیاز مسکن اقشار شاغل و ساکن در جزیره کیش که دارای درآمد متوسط یا پایین هستند اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح که با بهره‌گیری از زیرساخت های نوین و با رویکردی مسکونی – گردشگری تدوین و به تصویب رسید، جمعیت ساکن و شاغل در بندر آفتاب و پروژه های شیلاتی نیز به عنوان ظرفیت های بالقوه برای بهره برداری از این شهرک پیش بینی شده است.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عنوان کرد: با عملیاتی شدن شهرک دوتیس در مساحت ۸۵ هکتار و بر اساس برآورده های طرح جامع، برای بیش از هشت‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد و جمعیتی نزدیک به ۹ هزارنفر در این منطقه سکونت پیدا خواهند کرد.

همتی با بیان اینکه توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال زایی برای جامعه محلی از جمله مزایای مهم اجرای این طرح است، اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح که به استفاده از ظرفیت پهنه دریایی و گردشگری در آن تأکید شده است، بیش از یک‌هزار و ۷۵۰نفراز بیکاران بومی جذب این فعالیت‌ها می شوند و برای آن‌ها اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین بر رعایت استانداردهای زیست محیطی در اجرای این پروژه تاکید کرد و بیان داشت: باید طی مرحله اجرای پروژه، الزامات زیست محیطی به طور دقیق رعایت شود تا پس از اجرای آن آسیبی متوجه محیط زیست و اکوسیستم منطقه نشود.
 
انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید