بسیج یک تشکیلات فرافرهنگی برای ادامه انقلاب است

هرمزبان- یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تعداد شهدای بسیج مردمی از تمامی اقشار جامعه بیش‌تر است و به‌همین دلیل می‌توان گفت نقش بسیج در دوران دفاع مقدس نقش پررنگ و اثرگذار و تعیین‌کننده است.

سردار علی دانشمند روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تفکر بسیج با الهام از مکتب فکری امام خمینی(ره) و در راستای منویات مقام معظم رهبری باید درعرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی،علمی و اقتصادی با جلب نظر مردم مداومت داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج در آذرماه سال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد درحالی که جنگ هنوز شروع نشده بود اما افق دید امام راحل افقی فراتر از زمان بود.

بنا به اظهار وی، بسیج تنها برای دفاع مقدس تشکیل نشده است، بلکه تشکیلات بسیج برای تمام صحنه‌های انقلاب برای حفظ ارزش‌های نظام درعرصه‌های مختلف بوده که به خوبی توانست نقش خود را ایفا کند.

جانشین سابق سپاه امام سجاد(ع) عنوان کرد: بسیج همزمان و بعد از دفاع مقدس در سایر عرصه‌های کشور نقش موثر خود را نشان داده؛ از حضور در عرصه‌های نظامی و دفاعی تا حضور در حوادث طبیعی و کمک‌رسانی به‌مردم آسیب‌دیده، سازندگی و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم و رسانه و مقابله با تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی همه این‌ها اهمیت نقش بسیج را اثرگذار کرده است.

سردار دانشمند افزود: زمانی که جنگ تحمیلی صدام به همراه استکبار جهانی برضد جمهوری اسلامی ایران تمام شد بسیاری از مخالفان و بدخواهان گفتند جنگ تمام شده و نیازی به بسیج نداریم درحالی که بسیج قبل از جنگ تحمیلی و با هدف‌های مشخصی تشکیل شده بود.

وی یاد آور شد: براین اساس و طبق فرمایش امام راحل ضرورت وجود بسیج در این عصر و زمانه ترسیم دورنمای انقلاب است، لذا فرمان تشکیل بسیج از سوی ایشان برای تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به دنیا پایه‌ریزی شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید