خبر فوری

عدم اجرای صحیح بخشنامه‌های مالیاتی، شرکت‌های کوچک را دچار مشکل کرده است

نماینده هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران گفت: احتساب مالیات بر اساس تراکنش و عدم اجرای درست قوانین و بخشنامه‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای هیئت مدیره و عوامل شرکت‌های کوچک به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، بدر دریابان عصر امروز در جلسه نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: مالیات تراکنش‌های مالی شرکت‌های کوچک حد فاصل سال‌های ۹۱ تا ۹۵ در حالی پرداخت شده که اداره امور مالیاتی هرمزگان در عین اینکه نامه خوش حسابی را برای این گونه شرکت‌ها صادر کرده مجدداً برای مجموع مبلغ مورد تراکنش به صورت جمعی و به حساب هیئت مدیره و مدیر عامل موسسات برگ مالیاتی صادر می کند.

نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان ادامه داد:  این امر سبب بروز مشکلات و دلسردی تجار و بازرگانان استان شده و متاسفانه کارشناسان مالیاتی بدون توجه به بندهای بخشنامه ۷ صفحه‌ای مرتبط با نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی و حتی بدون گرفتن جلسه دفاعیه برای مدعیان و معترضین مالیات را بر مبنای تراکنش حساب بانکی صادر می کنند.

دریابان ادامه داد:  اگر خواهان رونق و رفع مشکلات تجار و بازرگانان هستیم باید تمام مسئولان استان از جمله استاندار و مسئولان اداره امور مالیاتی راهکارهای مناسب برای تراکنش‌های حدفاصل ۹۱ تا ۹۵ ارائه دهند و جلساتی از این دست باید خروجی داشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد:  در واقع اخذ مالیات بر اساس تراکنش‌ها برای حساب‌هایی در نظر گرفته شده که تراکنش آنها از سقف تعیین شده تجاوز می‌کند نه برای اعضای هیئت مدیره مدیران و عوامل شرکت‌های کوچکی که مبالغی تحت عنوان تنخواه را در اختیار دارند.

نماینده هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران در پایان بیان داشت: برخی شرکت‌ها اشخاصی هستند که مالیات قطعی خود را پرداخت کرده‌اند و هیچگونه بدهی مالیاتی ندارند ولی در سامانه امور مالیاتی برای آنها جرائم ثبت شده است که باید این جرائم که از سال ۹۱ تا ۹۵ می‌باشد بخشوده و از سامانه حذف شود چرا که تجار و بازرگانان در جریان این بخشنامه‌ها نبوده‌اند و این جریمه‌ها تجار را دلسرد و سردرگم کرده است.

نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان که با حضور فریدون همتی استاندارهرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس و مدیرانی از وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور و اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *