خبر فوری

رونمایی از ۶ آثار مؤلفان بومی سیریک

از ۶ عنوان کتاب به‌عنوان آثار مؤلفان بومی شهرستان سیریک رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از سیریک، از ۶ عنوان کتاب به‌عنوان آثار مؤلفان بومی شهرستان سیریک رونمایی شد.

در این مراسم از کتاب‌های «سبک زندگی فاطمی» به نویسندگی احمد خلیلی، «مدیریت آمارسازی استخرهای پرورش میگو» و «صید و صیادی در شهرستان سیریک» به نویسندگی محمد زرهی، «عشق مادر و مهر پدر» به نویسندگی خالد کمالی، «فقط به خاطر نان» به نویسندگی محمد شکری و ترجمه محمود لشکری‌زاده، «انواع مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان» به نویسندگی موسی خدادادی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرا و فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: کتاب گنجینه ارزشمندی است که باعث تفکر و خردورزی می‌شود و در حالیکه خرد منشاء و پایه و اساس زندگی است.

وی تصریح کرد: کتاب‌خوانی فرصتی است که ما را در مقابل آسیب‌های فضای مجازی و بارش اطلاعات نامتوازن که به شکل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد مصون بدارد.

امام جمعه سیریک افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یک جهش خوب فرهنگی و هنری علی‌الخصوص در حوزه نویسندگی داشته، لازم و ضرورت دارد در رفع موانع فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری گام‌های مؤثری برداشته شود.

در ادامه احمد جمال‌الدینی فرماندار شهرستان سیریک از همه دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزار کننده این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشحالم که امروز در جمع فرهیختگان و اهالی قلم و کتاب‌خوانی هستم و امیدوارم چنین مراسم‌هایی تداوم داشته باشد چراکه اساس و شالوده اصلی شکل‌دهنده فرهنگ یک جامعه، توجه ویژه به کتاب و افزایش سرانه مطالعه می‌باشد.

وی افزود: خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با عملکرد خوب و مثبت در این حوزه و دیگر مقوله‌های فرهنگی کمک شایانی به ارتقای فرهنگ خانواده‌ها نموده است و جا دارد از تلاش‌ها و عملکرد خوب رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر شود.

در ادامه مصطفی کریمی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسؤولان در این آئین گفت: حضور همه مسؤولان علی‌الخصوص امام جمعه و فرماندار محترم نشان ارزش‌گذاری به پاس خدمات ارزنده نویسندگان بومی و همچنین مهر و محبت و عنایت مسؤولان شهرستان به اصحاب فرهنگ و هنر می‌باشد.

وی افزود: ضمن اینکه مجتمع فرهنگی و هنری مکران میشی با مساعدت مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ایجاد شده است ولی کافی نیست و ضرورت دارد به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان نگاه ویژه‌ای شود تا شاهد رشد بیش از پیش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان باشیم.

گفتنی است، در پایان این آئین از ۶ نفر از مؤلفان بومی و مدیر انتشارات گیاوان با اهدای تندیس، لوح سپاس و جوایز نقدی تجلیل به‌عمل آمد.  

انتهای پیام/۸۸۰۴۰

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید