خبر فوری

عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست آغاز شد

عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست آغاز شد

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت ( زاچ و داربست) امروز چهارشنبه پنجم آذرماه آغاز شد.

فریدون همتی ظهر امروز(۵ آذرماه) در آئین اجرایی این شهرک مسکونی، افزود: به دلیل صعب العبور بودن مسیر دسترسی به روستا و واقع شدن تعدادی مسیل که در مواقع بارندگی باعث انسداد جاده دسترسی به روستا می شود، موضوع جابجایی روستای زاچ و داربست ضرورت پیدا کرد و کمپ اسکان موقت با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان محل استقرار اهالی این روستا تعیین شد.

وی اضافه کرد: به منظور احداث منازل مسکونی برای اهالی این روستا، طرح تفکیکی ۲۵هکتار زمین شامل ۲۰۵ قطعه مسکونی و خدمات مورد نیاز این روستا آماده شده است.

استاندار هرمزگان، گفت: هزینه ایجاد راه دسترسی، برق رسانی، آبرسانی، فیبرنوری و سیل بند (دایک)‌ تا ابتدای سایت بالغ بر ۳۳۰میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روستای زاچ و داربست هم اکنون از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان سیریک قرار گرفته است اما بدلیل دوری راه و سخت گذر بودن راه دسترسی بخشی از خدماتش را از جاسک و سیریک می‌گیرد، مردم این منطقه پس از سیل اخیر در دیماه ۹۸ در منطقه‌ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شده‌اند.

۲ روستای «زاچ و داربست» در غربی ترین نقطه بشاگرد با فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتر با مرکز این شهرستان قرار دارد؛ این روستاها را که می توان دورترین روستاهای بشاگرد، از بعد مسافتی نامید که با مرکز شهرستان سیریک تنها ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. این روستا در مجموع دارای ۴۶۱ نفر جمعیت و ۱۱۴خانوار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید