خبر فوری

نصب نشانگرهای راهنمای تغذیه ای بر روی محصولات تولیدی در هرمزگان

هرمزبان:نصب نشانگر های راهنمای تغذیه ای بر روی برچسب محصولات تولیدی در کارخانجات هرمزگان تا پایان سال الزامی می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نشانگر های تغذیه ای این امکان را به مصرف کننده میدهد تا با هر سطح سواد بتواند موادغذایی سالم و ایمن تر را انتخاب و مصرف کند .

مریم السادات موسوی زاده در همایش روز جهانی غذا افزود: فاکتور های مهم در سلامتی افراد مانند قند،چربی ،نمک و اسیدهای چرب در جدول نشانگر ها با ۳ رنگ قرمز ،نارنجی و سبز مشخص شده است.

رنگ سبز نشان دهنده میزان کم فاکتورهای سلامتی در فرآورده غذایی است، رنگ نارنجی میزان متوسط فاکتور ها و رنگ قرمز نیز نشان دهنده میزان زیاد شاخص های موثر در سلامتی در فراورده غذایی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: برای جلوگیری از فقر آهن در استان برنامه غنی سازی آرد با دو ماده غذایی آهن و اسید فولیک در استان آغاز شده است.

حسین قاسمی افزود: : ۵ کارخانه تولید آرد در استان ملزم به غنی سازی اسید فولیک و آهن شدند.

در پایان این مراسم از ۸ واحد تولیدی برتر که نشان ایمنی و سلامت را کسب کرده بودند قدر دانی شد.

این واحدها بر اساس رعایت ضوابط فنی و بهداشتی محصولات تولیدی و مطابقت محصولات تولیدی کارخانه با استاندارد های ملی و ضوابط وزارت بهداشت به عنوان واحد های برتر معرفی شدند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
(لینک)
کد خبر: 394864

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید