پنجمین یادواره نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان برگزار شد

هرمزبان – پنجمین یادواره و سالگرد شهید عبدالحمید (امید) سالاری، نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان دوشنبه‌شب به همت همسر و فرزندان شهید در بستر فضای مجازی برگزار شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این آیین معنوی ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و شهیدان جبهه مقاومت گفت: شهید سالاری از روستای سردَر حاجی‌آباد توفیق به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور پیدا کند و در جوار حضرت زینب(س) نقش‌آفرینی و پس از مجاهدت‌های فراوان به شهادت برسد.

سردار اباذر سالاری، ایمان، اخلاص و تقوا را از ویژگی‌های مهم و برجسته شهیدان جبهه مقاومت از جمله شهید عبدالحمید سالاری عنوان کرد که  زندگی‌ و راه آن شهید سرمشقی برای جوانان ایرانی باشد.

وی ادامه داد: شهیدان جبهه مقاومت در مسیری گام گذاشتند که بتوانند هم از کیان حرم مطهر حضرت زینب(س) حفاظت کنند و هم‌چنین از خط قرآن و خطی که امام راحل با تکیه بر شعار “هیهات من‌الذله” از مکتب امام حسین(ع) برای ما ترسیم کردند، حراست نمودند.  

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآورشد: تمامی شهدای مدافع حرم با تقوای خود پای این نظام ایستادند و این توفیق نیز نصیب شهید سالاری شد که به عنوان یک چهره و ستاره‌ای در آسمان و مکتب امام حسین(ع) در مسیر شعار هیهات من‌الذله جان خود را فدا کند.

این مراسم با ارائه دلنوشته‌ای از همسر شهید و مداحی احمد باقری مداح اهل بیت(ع) پایان یافت.

شهید عبدالحمید(امید) سالاری،نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان متولد ۲ شهریور سال ۱۳۵۵ در روستای سردَر سیرمند از توابع شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان است.

وی سال ۷۳ وارد نیروی انتظامی شد و مدت ۶ سال در شهرهای شمالی بابلسر، رامسر، نور و فریدون‌کنار خدمت کرد و اواخر سال ۷۹ با مریم سالاری دختر خاله خود ازدواج و صاحب ۲ فرزند شدند.

این شهید مدافع حرم سال ۹۴ در زمان اشغال سوریه برای اعزام به این کشور از طریق بسیج استان سیستان و بلوچستان اقدام و پس گذراندن دوره آموزشی درتهران به عنوان بسیجی با مدافعان اهل سنت تیپ نبویون عازم شد.

شهید سالاری سرانجام سوم آذر سال ۹۴ مصادف با ۱۲ صفر در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در درگیری با گروه تروریستی تکفیری داعش در روستای تل دادین در جنوب شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید عبدالحمید سالاری ۱۵ آذر سال ۹۴ در روستای زادگاهش سردَر حاجی‌آباد آرام گرفت.

این شهید متولد سال ۱۳۵۵ روستای سردر از توابع شهرستان حاجی‌آباد بوده و از خود ۲ فرزند به نام‌های «محمدامین» و «زهرا» به یادگار گذاشته است.

مستند زندگینامه «عبدالحمید سالاری» این شهید مدافع حرم نیز توسط معاونت روابط عمومی سپاه هرمزگان و با همکاری جمعی از بسیجیان به کارگردانی علیرضا حمیدی‌زاده از شهریور امسال آغازشده است.

این مستند قراراست تا پایان آذرماه امسال با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری اکران و پس از تایید نهایی از سیمای مرکز خلیج‌فارس و شبکه‌های سراسری پخش شود.

شهید «خلیل تختی‌نژاد» نیز دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان است ، مسوول عملیات محور تی ٢ در استان دیرالزور بوده است و در منطقه درعا سوریه به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید