ثبت سنگین ترین باخت تاریخ آلمان در بازی های رسمی؛ تاریخ فراموش نخواهد کرد!

هرمزبان – اسپانیا و آلمان در لیگ ملت های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری ۶-۰ اسپانیا به پایان رسید. این شکست، بدترین باخت تاریخ آلمان در بازی های رسمی بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شاگردان یواخیم لوو در دیداری از رقابت های لیگ ملت‌های اروپا مقابل اسپانیا قرار گرفتند و در نهایت با نتیجه ۶-۰ بازی را واگذار کردند. آخرین بار در جام جهانی ۱۹۵۴انگلستان بود که تیم ملی آلمان با اختلاف بیشتر از چهار گل یک بازی را واگذار کرد. آن ها به مجارستان که در آن دوره جزو تیم های قدرتمند فوتبال جهان بود، باختند اما در فینال همان تورنمنت به مجارها خوردند و انتقامی تاریخی را از این تیم گرفتند. حالا البته مجالی برای انتقام گیری از ماتادورها در مسابقات لیگ ملت های اروپا نیست.
آلمان پیش تر در جام جهانی ۱۹۵۸نیز با نتیجه ۶-۳ به فرانسه باخت و یک باخت ۵-۱را هم مقابل انگلستان ثبت کرد و حیرت آور همین است که آن ها در بازی سه شنبه شب حتی یک گل هم به دروازه اسپانیا نزدند. باخت ۴-۰ به برزیل و شکست سه گله مقابل هلند، جمهوری چک، پرتغال و کرواسی دیگر نتایج کابوس وار مانشافت در طول تاریخ است اما بی گمان شکست شش بر صفر برابر ماتادورها، یک جای ویژه در کلکسیون باخت های پرگل این تیم قرار خواهد کرد؛ جایی که هیچ هواداری از فوتبال آلمان دوست ندارد آن را ببیند.
سنگین ترین باخت های تاریخ تیم ملی آلمان:
انگلستان ۹-۰ آلمان؛ دیدار دوستانه در سال ۱۹۰۹ [سنگین ترین باخت آلمان]آلمان ۰-۶ اتریش؛ دیدار دوستانه در سال ۱۹۳۱ [سنگین ترین باخت خانگی آلمان]اسپانیا ۶-۰ آلمان؛ لیگ ملت های اروپا ۲۰۲۰ [سنگین ترین باخت آلمان در بازی های رسمی]اتریش ۵-۰ آلمان؛ دیدار دوستانه در سال ۱۹۳۱
مجارستان ۸-۳ آلمان؛ جام جهانی ۱۹۵۴ [سنگین باخت آلمان در جام های جهانی]آلمان در سرتاسر بازی یک تیم غیرقابل شناسایی بود؛ پر از نقطه ضعف و بدون زهر و زور حمله. در زنجیره چهار نفره دفاعی اغلب مهاجمان اسپانیا پشت سر مدافعان آلمان صاحب توپ می‌شدند، در مرکز دفاع سوله هیچ ضربه سر اولی را نزد و جانشین او تاح نیز عملکردی فاجعه‌بارتر داشت. در خط میانی گوندگان، کروس و گورتزکا هرگز موفق به نظم دادن به بازی نشدند و سه مهاجم تیم سانه، ورنر و گنبری هم نمایش بسیار ضعیفی از خود نشان دادند.
نتیجه ۶ بر ۰، نتیجه پایانی بازی بود؛ یک نتیجه فاجعه‌بار که عملکرد تیمِ بی‌سازمان و بدون شانس یواخیم لو را از هر نظر نشان داد؛ این در حالیست که آلمان در شرایطی پا به میدان گذاشته بود که انتظار داشت با کسب حداقل یک تساوی به جمع چهار تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا راه پیدا کند اما تیمی که مقابل چک و اوکراین به میدان رفته بود و پیروزی به دست آورده بود، از آن خیال خوش با رعد و برق اسپانیا بیدار شد.
انتخاب لوو به عنوان سرمربی آلمان بعد از جام جهانی ۲۰۰۶، باعث تعجب بسیاری شد اما رسیدن به فینال یورو ۲۰۰۸ و ساختن تیمی درخشان برای جام جهانی ۲۰۱۰ که تا یک قدمی فینال رفت، تحسین‌های زیادی را به همراه داشت ولی انتقادها از یورو ۲۰۱۲ شروع شد؛ بعد از اینکه تیم او با ارائه نمایشی پرانتقاد در نیمه نهایی برابر ایتالیا، از دور رقابت ها حذف شد. از آن زمان انتقادها از لوو شروع شد. منتقدان معتقد بودند که شکست در یک فینال و دو نیمه نهایی نشان می دهد که لوو مرد دیدارهای حساس نیست و نمی توان انتظار داشت که او جامی برای آلمان به ارمغان بیاورد.
این انتقادها تا جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه داشت و بعد از دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر الجزایر که در آن تیم لوو به سختی به پیروزی رسید، به اوج رسید. آلمانی ها در آن دیدار در لبه پرتگاه سقوط قرار داشتند و این می توانست به معنای پایان کار لوو باشد اما تیم او با درخشش مانوئل نویر و آندره شورله از آن دیدار عبور کرد و پس از آن با پیروزی تاریخی ۷-۱ برابر برزیل در نیمه نهایی، نظرات را کاملا عوض کرد.
آلمان در حالی که برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا تنها به یک امتیاز احتیاج داشت، در سویل مقابل اسپانیا با ۶ گل تحقیر شد و از صعود باز ماند. یواخیم لوو، سرمربی مانشافت پس از این بازی در کنفرانس مطبوعاتی مطابق انتظار، ناامید به نظر می رسید: روز خیلی بدی را تجربه کردیم، هیچ چیز به درستی پیش نرفت؛ نه در دفاع و نه در حمله. زمانی که گل اول را دریافت کردیم، برنامه مان برای بازی را عملا رها کردیم. پس از آن به سمت دروازه حریف هجوم بردیم و شکاف هایی (در دفاع) ایجاد شد. هیچ گونه سازماندهی در بازی ما دیده نمی شد و نتوانستیم ارتباطات لازم را برقرار کنیم؛ همین برای ما کشنده بود. به هیچ عنوان کنترلی روی بازی نداشتیم و هیچ جدال و چالشی را پیروز نشدیم. امشب ما یک شکست کامل را تجربه کردیم. باید تیم را آنالیز کنیم و ببینیم که در کدام بخش می توانیم اصلاحاتی انجام دهیم. ناامید کننده بودیم و از هر نظر بد ظاهر شدیم.  

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید