خبر فوری

 خدمات رایگان درمانی توسط مراکز دولتی به روستائیان داده می‌شود

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: همه افرادی که از بیمه پایه سلامت روستایی برخوردار هستند می توانند در طرح بیمه تکمیلی ثبت نام کرده و از خدمات رایگان مراکز دولتی در بخش درمان سرپایی، بستری و داروی رایگان بهره‌مند شوند.

فریدون همتی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح آتیه خانواده روستائیان که با هدف بهره مندی جامعه روستایی هرمزگان از مزایای بیمه تکمیلی آغاز شده است، اظهار داشت: صنعت بیمه به‌عنوان یک پشتیبان در همه حوزه‌هایی که جزء دغدغه‌های مهم و اصلی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این حوزه ضعف اساسی وجود دارد و باید تبلیغات گسترده ای به‌ویژه از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها برای شناساندن مزایای استفاده از بیمه های مختلف انجام شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با بهره مندی مردم از بیمه‌های مختلف به خصوص بیمه تکمیلی درمان، بخش بزرگی از دغدغه مردم در زمینه تأمین هزینه های درمان رفع می شود.

همتی افزود: وجود صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی روستائیان و عشایر که در مجلس هفتم به تصویب رسیده یکی از کارهای شاخص در زمینه ایجاد اطمینان خاطر برای جامعه روستایی و عشایری است.

به گفته رییس شورای اداری هرمزگان، عضویت در این صندوق با پرداخت هزینه ناچیزی از سوی روستائیان انجام می‌شود و سایر هزینه‌ها را دولت پرداخت می کند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: ۷۹۴ هزار روستایی در هرمزگان بیمه پایه سلامت دارند که از محل منابع دولتی تأمین شده و اگر هر فرد روستایی حق بیمه سالیانه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومانی را پرداخت کند، از خدمات درمان سرپایی، بستری، ویزیت و داروی  رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی بهره‌مند خواهد شد.

همتی تصریح کرد: در بیمه پایه سلامت روستایی هر فرد باید در بخش بستری پنج درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند اما اگر از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند، هیچگونه هزینه‌ای برای درمان نمی‌پردازند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: دهیاران و خانه های بهداشت روستایی مسئولیت آگاه‌سازی مردم برای بهره مندی از مزایا و آثار خوب این طرح  را بر عهده دارند. 

در این نشست مدیر بیمه آتیه سازان حافظ مجری طرح و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید