خبر فوری

در پی تحقیر مقابل اکوادور؛ روزگار سیاه کی روش در تیم ملی کلمبیا

هرمزبان – پس از شکست تحقیرآمیز مقابل اکوادور، حالا کارلوس کی روش، سرمربی کلمبیا ممکن است شغلش را از دست دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، کلمبیا با کارلوس کی روش پرتغالی روزهای خوبی را سپری نمی کند؛ پس از ناکامی های متعدد در بازی های دوستانه، کلمبیای کی روش در بازی های رسمی هم خوب نتیجه نمی گیرد و شکست در دومین بازی متوالی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ می تواند برای کی روش گران تمام شود.
و به نقل از گل کلمبیا، در چهارمین هفته مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، کلمبیا با نتیجه سنگین و تحقیرآمیز ۶-۱ برابر اکوادور شکست خورد تا کابوس کارلوس کی روش این بار در کیتو ادامه یابد. این در حالی است که آن ها پیش تر ۳-۰ به اروگوئه باخته بودند. کلمبیا در این بازی بسیار سر در گم و بدون برنامه ظاهر شد که مسئول ناکامی های اخیر آن ها، کارلوس کی روش، سرمربی ۶۷ ساله این تیم است. کلمبیا با دو باخت سنگین پیاپی در رده هفتم جدول ده تیمی مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته و این یعنی شانس آن ها در حال حاضر برای راهیابی به جام جهانی کم است. در کلمبیا، انتقادات فراوانی از کارلوس کی روش انجام شده و با توجه به این دو باخت سنگین و نمایش های ناامید کننده، این سرمربی پرتغالی در خطر اخراج از تیم ملی کلمبیا قرار دارد. رقابت های ملی آینده در مارس ۲۰۲۱ برگزار می شود و این یعنی فرصت خوبی برای فدراسیون فوتبال کلمبیا جهت تغییر سرمربی ایجاد شده است.
در همین رابطه نشریه noticiasaominuto کلمبیا تیتر خود برای این شکست تلخ این طور انتخاب کرد: انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ اکوادور کارلوس کی روش را نابود کرد. اکوادور به ۱۱ بازیکن کی روش فرصت نفس کشیدن هم در خانه نداد و در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه دو گل به ثمر رساندند.
این رسانه در ادامه به گزارش بازی پرداخت و به شکست تلخ ۶ بر یک کلمبیا با هدایت کارلوس کی روش اشاره کرد که یکی از  بدترین نتایج تاریخ کلمبیا به شمار می آید.
با برگزاری این دیدار و تحقیر ۶ گله مقابل اکوادور، حالا شاگردان کی‌روش فیفادی ماه نوامبر را با ۹ گل خورده و دو شکست سنگین مقابل اروگوئه و اکوادور به پایان بردند و جایگاه ۱۰ جدولی‌شان در رنک فیفا را هم در معرض سقوط دیدند؛ نتایجی که باعث شد تا تیمِ کی‌روش فعلا به عنوان بدترین تیم در جمع تیم‌های آمریکای جنوبی در مسیر صعود به قطر ۲۰۲۲ از نظر ساختار دفاعی با ۱۱ گل خورده به حساب آید. البته هنوز راه زیادی برای صعود به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ مانده و با احتساب بازی‌های دور برگشت، تیمِ کی‌روش ۱۴ بازی فرصت دارد تا بتواند نتایج ضعیف چهار دیدار آغازین خود در این مرحله را که با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست پشت سر گذاشته جبران نماید؛ حالا با این شکست، کلمبیایی‌ها تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت دارند تا خود را مهیای دیدارهای آتی خود در این مرحله کنند.
آن‌ها ابتدا در بازی هفته پنجم خود در این مرحله، باید به مصاف تیم صدرنشین یعنی برزیل بروند و پس از آن‌هم پاراگوئه رویاروی شاگردان کی‌روش قرار می‌گیرد؛ البته باید دید دو شکست سنگین اخیر کلمبیا با چه واکنشی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور مواجه خواهد شد اما اگر آن‌ها همچنان کار خود را با سرمربی پرتغالی و سابق تیم ملی ایران دنبال کنند، کی‌روش ۴ ماه فرصت دارد تا بتواند با کسب نتایج درخشان مقابل برزیل و پاراگوئه، هم جایگاه تیمش در جدول گروه را سر و سامان دهد و هم دو شکست سنگین در فیفادیِ نوامبر ۲۰۲۰ را به دست فراموشی بسپارد.
عملکرد سرمربی سابق تیم ملی ایران بعد از کوپا آمریکا در بازی‌های دوستانه چندان امیدوار کننده نبود و اکنون در چهار مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی، از ۱۲ امتیاز ممکن تنها ۴ امتیاز کسب کرده است؛ در ابتدا تیم ونزوئلا را به آسانی از پیش‌روی برداشتند اما در دیدار مقابل شیلی به سختی و با گل دقایق پایانی فالکائو از شکست نجات پیدا کردند. با این‌حال دو شکست تحقیر آمیز مقابل اکوادور و اروگوئه دوباره شرایط این تیم را دشوار کرده است.
کی‌روش که به عنوان جانشین خوزه پکرمن کار دشواری برای هدایت کلمبیا داشت، در اولین تورنمنت خود در کوپا آمریکا بد کار نکرد اما به مرور انتقادات علیه او شدت گرفت؛ به خصوص اختلاف بی‌موردی که او به دلیل دعوت سباستین ویا به جانِ خود خرید. این مربی تا دسامبر ۲۰۲۲ (پایان زمان برگزاری جام جهانی قطر) با کلمبیا قرارداد دارد و بنابراین حکم اخراج او می‌تواند یک غرامت یک میلیون دلاری را برای فدراسیون فوتبال کلمبیا به ارمغان بیاورد که آن‌ها در زمانِ بحران کووید ۱۹ قادر به پرداخت آن نیستند و شاید همین مسئله باعث صحبتهای کی روش در نشست مطبوعاتی شد که سعی کرد امیدوارانه صحبت کند.
تیم ملی کلمبیا دو مسابقه بعدی خود را در ماه مارچ آینده (فروردین آینده) انجام می‌دهد؛ بنابراین اگر تصمیم بر تغییرات باشد، باید این اتفاق قبل از بازی‌های پنجم و ششم کلمبیا در مرحله مقدماتی جام جهانی رخ بدهد. این در شرایطی‌ست که آن‌ها میزبانی مشترک کوپا آمریکا در خردادماه آینده را هم پیش‌روی دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید