خبر فوری

طلا پرچم‌دار ریزش شد / رشد یک درصدی مسکن

آمارهای آبان‌ ماه حکایت از ریزش دسته‌جمعی بازارها دارد. در میان پنج بازار دلار، طلا، بورس، خودرو، مسکن و لوازم خانگی تنها بازاری که توانسته بازدهی مثبت از خود برجای گذارد مسکن است، آن هم فقط یک درصد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، آمارهای آبان‌ ماه حکایت از افت دسته‌جمعی بازارها دارد. در میان پنج بازار دلار، طلا، بورس، خودرو، مسکن و لوازم خانگی تنها بازاری است که توانسته بازدهی مثبت از خود برجای گذارد مسکن است، آن هم فقط یک درصد.

طلا

بازار طلا این ماه پرچم‌دار ریزش بود. این فلز گران‌بها آبان را با قیمت یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد و با نرخ یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان به پایان رساند.

بر این اساس طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱۷۴ هزار و ۵۰۰ تومانی طی یک ماه ۱۳٫۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

دلار

اسکناس آمریکایی با فاصله کمی از طلا دومین جایگاه ریزش را در لیست بازدهی آبان ماه به خود اختصاص داده است.

قیمت هر دلار آمریکا پایان مهرماه ۲۸ هزار ۸۲۰ تومان بوده و حالا با بیش از سه هزار تومان کاهش به ۲۵ هزار ۶۲۰ تومان رسیده است. در واقع هر دلار منفی ۱۱٫۱ درصد بازدهی داشته است.

بورس

بازار سهام آبان ماه را در محدوده یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۵۴ واحدی آغاز کرد و با ریزشی حدودا ۶۷ هزار واحدی به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۰۱ واحد رسید.

اگرچه بورس سومین بازار ریزشی در آبان‌ماه بود اما در میزان افت فاصله فاحشی با رقیب قبلی خود دارد. بازار سهام این ماه ۴٫۷ درصد بازدهی منفی به ثبت رساند.

کالاهای بادوام

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از میزان رشد و افت کالاهای بادوام ( خودرو و لوازم خانگی) در آبان ماه، در این ماه خودرو و لوازم خانگی یک درصد افت را تجربه کردند.

مسکن

ظاهرا بازار مسکن این ماه خلاف جهت رودخانه شنا کرده و در میان بازدهی‌های منفی تمام بازارها یک درصد رشد قیمت داشته است.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید