خبر فوری

هزار آموزگار ابتدایی روش درس پژوهی درمدارس ابتدایی را آغاز کردند

هرمزبان:بندرعباس – معاون ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان این که درس پژوهی هسته تحول در آموزش وپرورش است از آغاز به کار بیش از یکهزار آموزگار ابتدایی استان با روش درس پژوهی درمدارس ابتدایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، به نقل از آموزش و پرورش هرمزگان، مرتضی عباس نسب بیان داشت:به کارگیری درس پژوهی برای بازسازی مدارس به عنوان سازمانهای یادگیرنده، به توسعه ی فرهنگ حرفه ای نوینی در مدرسه یاری می دهد. راهبردها ترویج درس پژوهی به گسترش این ایده یاری می رساند که آموزش امری فرهنگی است و توانمند سازی معلمان در فرایند تغییر تدریجی سناریوهای آموزشی محقق می شود.عباس نسب ادامه داد: این راهبرد همگان را برای یادگیری از یکدیگر تشویق می کند و تغییرات مداوم، خود-پایداری و یادگیری-محور را در مدرسه و کلاس درس بنیاد می گذارد.

وی یادآورشد: در این شرایط بیشتر معلمان به تدریج این احساس را پیدا می کنند که برای یادگیری به مدرسه می آیند و این پیش فرض رایج را که وقتی من آموزش می دهم، دانش آموزانم یاد می گیرند بازبینی می کنند و به تدریج به این بینش تازه می رسد که وقتی من یاد می گیرم، دانش آموزانم یاد می گیرند.

وی اضافه کرد: برای شروع دربهای کلاس درس خود را به تدریج به روی همکاران بگشایند و آنها را به مشاهده فرایند تدریس خود دعوت کنند، پس از تدریس نیز با آنها در باره کلاس درس و روش تدریس خود گفت و گو کنند، و در تجربه های یکدیگر برای بهسازی  تدریس سهیم شوند. در این فرایند در مرحله بعد طرح درس مشترکی طراحی کنند و با مشارکت فعال یکدیگر و همکاری پژوهشگران آموزشی آن را اجرا و بازبینی کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
(لینک)
کد خبر: 394862

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید