خبر فوری

شاغلان در صید ترال مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند

جمعی حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از شاغلان به صید ترال بعد از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری، خواستار چاره‌اندیشی دولت در قبال اشتغال آنان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، همزمان با سفر سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی که برای بررسی وضعیت صید در آبهای جنوب کشورمان به هرمزگان سفر کرده است، جمعی حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از شاغلان در صید ترال در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

این عده معتقدند که تعطیل شدن روند صید ترال در کشور برای دو سال امنیت شغلی آنان را به خطر می‌اندازد و بیش از ۱۵۰۰ نفر شاغل در این بخش برای گذران زندگی خود در ماه‌های اخیر با توجه به جلوگیری از این شیوه از صید، دچار آسیب فراوان شده‌اند.

آنان می‌گویند که شیوه صید آن ها قانونی و در آبهای بین‌المللی و دور از ساحل است و در فرآیند صید، تمامی امورات قانونی را رعایت می‌کنند ولی حواشی اخیر بوجود آمده در مورد صید ترال، زندگی آن دسته از صیادانی که به صورت قانونی در این بخش فعالند را نیز دچار آسیب فراوانی کرده است به طوری که برای تأمین معاش خود محتاج شده‌اند.

عصر امروز پس از بازدید یک روزه رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از مناطق ساحلی و صیادی شرق هرمزگان و گفت‌وگوی میدانی وی با برخی از صیادان و ساحل‌نشینان، نشست ویژه‌ای پیرامون این بحث مهم در محل استانداری هرمزگان در حال برگزاری است که جزییاتی از آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید