خبر فوری

دستور تخریب سرپناه بانوی هرمزگانی از طرف مقامات قضایی صادر نشده است

هرمزبان – رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در اولین لحظات اطلاع از حادثه پیش آمده در نتیجه تخریب محل سکونت یک خانواده توسط کارکنان شهرداری بندرعباس ، دستگاه قضایی ضمن بررسی دقیق موضوع ، هماهنگی های لازم را با ادارات متولی برای هر نوع مساعدت به این خانواده انجام داد.

در پی انتشار تصاویر و فیلم  در فضای مجازی که تخریب منزل مسکونی یک بانوی سرپرست خانوار توسط کارکنان شهرداری بندرعباس را نشان می داد و منجر به خودسوزی وی شده بود، علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در اولین ساعات پس از وقوع حادثه با حضور در مجتمع آموزشی پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) ضمن ملاقات با این خانم، از اتفاقات رخ داده دلجویی و دستورات لازم را جهت رفع هرچه سریعتر مشکلات وی صادر نمود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان بعد از استماع جزئیات وقوع حادثه از زبان این بانو خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم از طریق دستگاه‌های حمایتی صورت گرفته است و مقرر گردیده علاوه بر اعطای تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و تأمین بخشی از هزینه های ساخت منزل، اداره کل بهزیستی استان نیز طی ۴۸ ساعت آینده نسبت به رهن یک باب منزل جهت استقرار خانواده این بانوی محترمه اقدام نماید.

علی صالحی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق از طریق خیرین و دستگاه‌های حمایتی موضوع اختصاص زمین و ساخت منزل مسکونی در شأن این خانواده عزیز، در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری مسئولین بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کلیه هزینه های درمانی تا حصول بهبودی کامل به صورت رایگان به وی ارائه خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: در اولین لحظات پس از این اتفاق بررسی های لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت و پس از بررسی جزئیات حادثه مشخص گردید، دستور تخریب سرپناه این بانو از طرف مقامات قضایی صادر نشده است، لذا با متخلفین و ناقضین حقوق شهروندی بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم همه آحاد جامعه باید نسبت به قانون پایبند باشند و مقررات قانونی را مراعات نمایند تصریح کرد: گفتمان حضرت امام خمینی (ره) ، آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی و منویات داهیانه مقام معظم رهبری ،حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و در راهبرد تعیین شده دستگاه قضایی توسط حضرت آیت اللّه رئیسی مکرراً بر حفظ کرامت انسانی و حمایت از مستضعفین تأکید شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان برخورد با زمین‌خواران، متخلفین دانه درشت و صاحبان زر و زور و قدرت را اولویت دستگاه غذایی برشمرد و گفت: برخورد با سوء استفاده کنندگان کلان با جدیت دنبال خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: نگاه دستگاه قضایی به قشر مستضعف مصلحانه و خیرخواهانه است و از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم، با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم نسبت به شناسایی افراد آسیب پذیر و نیازمندانی از این دست در جامعه اقدام کرده و علاوه بر رفع نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنها، سایر امکانات زندگی را فراهم آورند به طوری که در آینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید