خبر فوری

فعالیت 8 هزار حلقه صالحین بسیج در استان ایلام

سردار سیدصادق حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بسیج یک حرکت احساسی نیست بلکه متکی بر فهمیدن، دانستن و بصیرت است، بسیج شرایط را تحلیل، درک و نقشه راه مقابله طراحی و اجرا می‌کند و از زمان فراتر حرکت کرده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: گسترده بودن دایره بسیج برای آحاد نهضت بسیج است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بسیج لشکر انقلاب است و اگر دوگانگی وجود داشته باشد آن دوگانگی انقلابی و ضد انقلابی است بسیج در مسیر انقلاب و در مقابله با ضد انقلاب حرکت و اقدام می‌کند ، گسترده بسیج شامل اقشار مختلف بسیجیان است و باید برای این موضوع سازوکاری ترسیم شده که در بسیج در همه لایه‌های مختلف جامعه، اقشار جامعه حضور داشته باشد و از توان عمومی استفاده کند.

* حضور در پای صندوق رأی یکی از بخش‌های مردم سالاری دینی است 

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند مردم سالاری دینی صرفا حضور در پای صندوق رای و انتخابات است در حالی که چنین نیست حضور در پای صندوق رای یکی از قسمت‌های مردم سالاری دینی است و معنای واقعی مردم سالاری دینی مردم سالار یعنی مردم سالار اسلامی دینی خود باشند وقتی که مردم سالار خود بودند خود تصمیم گرفتند و خود نیز بر اساس اصول و قواعد و ارزش‌های دینی اسلامی اجرا کردند این معنای واقعی مردم سالاری دینی است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با اشاره به فرامین رهبری که راهگشا و نقش آفرین و محرکه بسیجیان برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب است، گفت: ما باید با برنامه‌ریزی جامعه و اهداف بسیجی را به سمت پیشبرد انقلاب ببریم، بسیج باید مجهز به علم، اندیشه، قدرت، ظرفیت و توان با همه امکانات خود برای ماموریت‌های مختلف جنگ سخت و نرم و هم سازندگی و خدمات رسانی آماده باشد.

* بسیج در مقابل دولت نیست، بلکه مکمل و امیدبخش به دولت است

وی افزود: بسیج در مقابل دولت نیست بلکه مکمل و امیدبخش به دولت است، ما با تمام توان باید راه رشد و استفاده از همه توان بسیج که یعنی همه افراد و ملت ایران با  وحدت، یکپارچگی، انسجام ملی، پیروی از ولایت، عملیاتی کردن اهداف بلند امام و رهبری گام برداریم.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: بسیج برای ما به عنوان الگو برای پیشرفت کشور، تامین معیشت کشور، تامین امنیت کشور شناخته شده و برای آن که ما کشوری بزرگ قدرتمند و در رفاه و آسایش و امنیت داشته باشیم بسیج این شرایط لازم را فراهم می‌کند.

حسینی با اشاره به خدمات بسیجیان طی یک سال گذشته گفت: یکی از زمینه‌های  فعالیت بسیج کمک به محرومین و محرومیت‌زدایی بوده موضوعی که مورد تأکید امام(ره) بود که فرمودند، خدمت به محرومین عبادت است که این موضوع در سرلوحه کار بسیج با فرمان رهبری قرار گرفته و جزء برنامه‌های بسیج است، طی سال گذشته 2 هزار و 320 پروژه محرومیت زدایی توسط بسیجیان به مبلغ 5 میلیارد تومان انجام شده است که شامل ساخت و کمک به مسجد، غسالخانه، پل ارتباطی، سرویس بهداشتی، آبرسانی، حوزه علمیه بوده است.

* احداث 631 واحد مسکونی برای محرومان ایلام

وی ادامه داد: در سال جاری با مشارکت و همکاری سپاه و بسیج و نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) مصمم هستیم که 631 واحد مسکونی برای محرومین و قشر آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد بسازیم که نقش بسیج در ساخت این منازل برجسته و اساسی بوده و نیز تاکنون 329 واحد آن در حال ساخت که 162 واحد تکمیل و در اختیار سازمان قرار گرفته و 167 واحد دیگر آن درحال ساخت است .

وی افزود: از دیگر محورهای جهادی و اعتقادی بسیج آسایش و رفاه برای خود قائل نبوده و در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در گرمای تابستان، خانه و کاشانه را رها کرده و در روستاها و در نقاط آسیب‌پذیر و محروم مشغول فعالیت است، بخشی از این تلاش‌ها در قالب اردوهای‌های جهادی دانش آموزی، دانشجویی به تعداد 80 هزار و 975 نفر را در سال جاری و گذشته اجرایی شده است.

* اجرای یک هزار و 689 طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی

حسینی تصریح کرد: در موضوعات جمع آوری محصولات کشاورزی، آفت زدایی باغات، آموزش کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی و اقدامات خدماتی به محرومی از دیگر اقدامات بسیجیان است، در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است نیز یکهزار و 689 طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان توسط بسیجیان به سرانجام رسیده که در بخش‌های از جمله فعالیت‌های قارچ، زنبور عسل، دامداری، پرورش ماهی، باغداری، گیاهان دارویی، زعفران، صنایع تبدیلی ، صنایع دستی، کشاورزی و صنایع تبدیلی در هر شهرستان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در بخش پزشکی نیز 155 تیم مختلف در طی یک سال گذشته از بسیجیان پزشک و پیراپزشک به روستاهای مختلف و محرومین مراجعه و جمع قابل توجهی را مورد معاینه، ویزیت، داروی رایگان، عینک رایگان قرار داده و نیز برپایی بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی مهران و خدمات به زائرین اربعین حسینی که حدود 24 هزار نفر را مورد معاینه و درمان قرار گرفته است، اکنون 32 گردان آماده بیت المقدس، امام علی(ع) و کوثر داشته که در سال گذشته دو گردان تشکیل داده و در چرخه عملیات یعنی امنیت پایدار برای مردم به وسیله مردم فعال هستند.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: در بخش‌های اردویی در مقاطع دانش‌آموزی و دانشجویی و در محلات جمعاً 41 هزار و 582 نفر به اردوهای مختلف اعزام کرده و نزدیک به 16 هزار دانش‌آموز در این اردوهای شرکت داشته و از جامعه حاضر 247 هزار 315 نفر بسیجی هستند که در قالب 8 هزار حلقه صالحین با نشست‌های مختلف آموزش‌های مختلف و تبادل نظر و افکار مختلف می‌کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید