خبر فوری

استاندار:سواحل مکران در شرق هرمزگان به قطب انرژی کشور تبدیل می‌شود

هرمزبان-استاندار هرمزگان گفت: ابرپروژه های نفتی و پالایشگاهی با استفاده از توانمندی داخلی در شهرستان جاسک در حال اجراست و بزودی سواحل مکران در شرق استان به قطب انرژی کشور تبدیل می‌شود.

فریدون همتی که به تازگی از روند اجرای پروژه‌های نفتی و پالایشگاهی در سواحل مکران در شهرستان جاسک بازدید کرده، روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: سه ابر پروژه خط انتقال نفت، پایانه صادرات نفت و بندر و اسکله های صادرات نفت در سواحل مکران در شهرستان جاسک در حال اجراست.

وی ادامه داد: هر کدام از این ابرپروژه ها، با تلاش و توانمندی متخصصان و مهندسان کشورمان در شرکت های داخلی در حال اجرا هستند که با اجرای خط انتقال، نفت از گوره به جاسک منتقل می‌شود و پایانه صادرات نفت نیز با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در سواحل مکران در حال آماده‌سازی است.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: اکنون بیشتر نیروهای شاغل در این طرح ها از جوانان بومی این منطقه و استان هرمزگان هستند و در آینده نیز با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغال گسترده‌ای برای نیروهای بومی در استان ایجاد می‌شود.

همتی با اشاره به پروژه پتروپالایش مکران، اظهار داشت: این پروژه با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه احداث می شود که فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده و پالایشگاه دیگری نیز در این منطقه احداث خواهد شد وهمچنین بندر و اسکله های صادرات نفتی نیز دیگر طرحی است که موجب می شود نفت را از طریق سواحل مکران صادر کنیم.

سواحل مَکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان قرار گرفته و از حوزه  گواتر و پسابندر منطقه چابهار سیستان وبلوچستان آغاز شده است و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید