خبر فوری

جزئیات طرح محدودیت‌های ترافیکی هرمزگان از یکم آذرماه اعلام شد

هرمزبان – رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اعمال طرح محدودیت های ترافیکی از یکم آذرماه در مبادی ورودی استان و شهرهای نارنجی و قرمز گفت: ورود و خروج وسیله نقلیه غیر بومی به شهرهای با وضعیت نارنجی وقرمز ممنوع و متناسب با کد اعلامی اعمال قانون می شوند.

سرهنگ مجید صالح پور صبح امروز(۲۹ آبان ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح محدودیت های ترافیکی از یکم آذرماه ، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا از شنبه یکم آذر ماه طرح محدودیت های ترافیکی برای خودروهای پلاک غیربومی در مناطق نارنجی و قرمز اعمال می شود.

وی افزود: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرستان های بندرعباس، بستک، حاجی آباد، خمیر، رودان، قشم در وضعیت قرمز و نارنجی می باشند که ممنوعیت تردد در آنها اعمال می شود.

سرهنگ صالح پور تصریح کرد: در صورت ورود خودرو های شخصی با پلاک غیربومی به شهر های نارنجی در هر۲۴ ساعت مبلغ ۵۰۰هزار تومان اعمال قانون می شوند و در صورت ورود خودرو های با پلاکی غیر بومی به شهرهای قرمز درهر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: ورود و خروج وسیله نقلیه غیر بومی به شهرهای با وضعیت زرد عادی ودر صورت ورود خودروهای با وضعیت زرد به منطقه نارنجی وقرمز نیز غیرمجاز و متناسب با کد اعلامی اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: پلیس راه وراهور استان با استقرار تیم های کنترلی و همپوشانی با سایر رده های انتظامی ،امدادی ، هلال احمر، بهداشت ودرمان و… مسئولیت کنترل ورودی شهرها را با ایجاد موانع فیزیکی برعهده خواهند داشت.

سرهنگ صالح پور تصریح کرد: پلیس راه وراهور مسیرهای فرعی ورود به استان را شناسایی و علاوه برایجاد موانع از امکانات وتجهیزات سازمان ها ودستگاه های متولی ومسئول استفاده خواهد کرد ودر صورت اصرار متمردین به قانون، نسبت به اعمال قانون آنان اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان با تأکید بر اینکه گام اول و هدف ما اطلاع رسانی و راهنمایی کردن شهروندان می باشد اما در صورت عدم ملاحظه مجبور به اعمال قانون خواهیم شد، بیان کرد: تردد خودرو های امدادی، درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر مشمول محدودیت های ترافیکی نمی شوند.

وی ادامه داد: همچنین ممنوعیت های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل خدمت آنها در یک نقطه قرار ندارد ویا هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه دادگاه می باشند نمی شود و این عزیزان با ارائه مدارک مربوطه می توانند از گیت ورودی عبور کرده و وارد محدوده شهر شوند.

سرهنگ صالح پور با بیان اینکه شهرهایی که فاقد کنارگذر و کمربندی باشند شهرداری ها موظفند یک خیابان ویژه برای کسانی که از محدوده شهر عبور کنند در نظر بگیرند، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که افرادی که نیاز مبرم به تردد دارند با صدور برگ مجوز از سوی پلیس راه استان اجازه تردد به آنان داده می شود.

وی با اشاره به اینکه توسط همکاران پلیس راه استان در ۹ نقطه ورودی استان این طرح را اجرا می شود، گفت: در شهر بندرعباس نیز در چهار نقطه میدان دفاع مقدس، میدان شهید باهنر، بلوار شهید رجائی و بلوار راه آهن مبادی ورودی و خروجی کنترل می شود.

رئیس پلیس راهور هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: ورود پلاک‌های بومی استان و غیر بومی به داخل شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است و همچنین خروج پلاک های بومی نیز از شهرهای قرمز و نارنجی تا اطلاع ثانوی و تا پایان ابلاغ اجرای این طرح از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید