خبر فوری

۱۶ شهر و بخش در هرمزگان از امکانات کتاب‌خوانی محروم هستند

هرمزبان – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز گفت: در استان هرمزگان، ۱۶ شهر و بخش شناسایی شده است که نیاز ضروری به ساخت کتابخانه دارند اما از هرگونه امکانات کتاب‌خوانی محروم هستند.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری چهارشنبه شب در آیین تقدیر از کتابداران و فعالان کتابخوانی در استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به شرایط کرونا تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان ۴۵هزار نفر هستند، افزود: در استان هرمزگان ۸۱ کتابخانه با زیربنای افزون بر ۳۷ هزارمترمربع وجود دارد که ۱۶ مورد آن به صورت مشارکتی و بیشتر در روستاها ساخته شده است.

وی ادامه داد: شواهدی مانند استقبال مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی و نمایشگاه کتاب استانی بیانگر این است که اگر زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مردم به کتاب در استان فراهم باشد، مردم اهل مطالعه و طالب کسب علم و آگاهی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ابرازداشت: از آنجا که منابع دولتی محدود است از خیرین استمداد می طلبیم و از آنان می‌خواهیم تا به کار ارزشمند کتابخانه سازی روی آورند؛ چرا که ارزش ساخت کتابخانه کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست.

حجت‌الاسلام ذاکری اضافه کرد:اگر می‌خواهیم فرهنگ در جامعه ارتقا یابد در درجه اول باید نگرش و دیدگاه مردم و مسوولین نسبت به مقوله کتاب تغییر یابد و آن را از ضروری‌ترین عناصر زندگی بدانند و مسوولان کشور نیز باید به فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته باشند و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در این آیین از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب، بندرخمیر و بستک به عنوان انجمن‌های برتر، زهرا پورحسن، مسوول کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین بندرعباس و زینب بارانی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب به عنوان کتابداران برتر فعالیت در فضای مجازی؛ مهرانه امیری، مسوول کتابخانه عمومی خلیج‌فارس قشم و نسرین بلندآبادی، کتابدار کتابخانه عمومی آل محمد(ص) میناب به عنوان کتابداران برتر در حوزه فعالیت‌های ترویجی، ناصر برقی، همکار برتر حوزه خدمات و سونیا ملاحی، عضو نوجوان کتابخانه عمومی خلیج فارس قشم به عنوان کتابخوان برتر، تجلیل شد.

۲۴ آبانماه با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که سرآغاز بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید