خبر فوری

هشدار سازمان بازرسی درباره انباشت کالاهای خطرناک در بنادر هرمزگان

دومین نشست کارگروه آسیب‌شناسی و رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی در گمرکات و بنادر استان هرمزگان با حضور معاون بازرس کل استان و اعضای کارگروه در بازرسی‌کل استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، پیرو بازدیدهای صورت گرفته توسط رضا مختاری بازرس‌کل استان از مجموعه گمرکات هرمزگان و دستور وی مبنی بر تشکیل کمیته‌ه­ای ویژه با همراهی دستگاه‌های مرتبط جهت بررسی مشکلات موجود در ارزیابی و ترخیص کالاهای رسوب شده، دومین جلسه «کارگروه آسیب‌شناسی و رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی در گمرکات و بنادر استان هرمزگان» با حضور معاون نظارت و بازرسی، سربازرسان و بازرسان تعیین‌شده از سوی بازرس‌کل استان و همچنین معاونان تخصصی سازمان­های مربوطه در محل بازرسی‌کل استان هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسین کردستانی معاون نظارت و بازرسی استان با اشاره به تأکید بازرس‌کل استان مبنی بر پیگیری و رصد فعالیت‌های دستگاه­های ذی‌ربط جهت فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل و تسریع  فعالیت­های گمرکی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع رسوب کالا باید بررسی کرد که چه تدابیری اتخاذ شود که رسوب کالا کمتر شود. چرا که رسوب کالاهایی مانند کالاهای اساسی، نهاده­‌های کشاورزی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و تجهیزات موردنیاز واحدهای تولیدی ضربه غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشور وارد می­‌کند.

کردستانی اقدامات بازرسی کل استان در راستای رفع موانع ترخیص و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و رسوبی در استان را تشریح کرد و گفت: «رفع ابهام و شفاف‌­سازی در خصوص اختلاف گمرک و اموال تملیکی استان در خصوص انجام تشریفات متروکه»، «اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری جلسه مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک ایران جهت تبادل الکترونیکی اطلاعات»، «گزارش آسیب‌­شناسی ارائه‌شده و بازرسی برنامه­ای انجام‌شده در خصوص رسوب کالا»، «پیگیری جهت تعیین تکلیف موارد اختلافی گمرک و استاندارد پیرامون کالاهایی نظیر بلبرینگ، کاغذ و زغال صادراتی» و «بازدیدهای میدانی انجام‌شده توسط هیأت بازرسی به همراه مسئولان دستگاه­هایی اجرایی استان» از جمله اقدامات بازرسی‌کل استان است.

وی ضمن تشریح گزارش هشداری ارسال‌شده جهت تعیین تکلیف فوری کالاهای خطرناک موجود در بندر شهید رجایی به جهت جلوگیری از بروز حادثه و همچنین ایجاد خطرات زیست‌محیطی به رفع هر چه زودتر مشکل تأکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی استان هرمزگان همچنین پس از استماع صحبت‌های معاونان دستگاه­های اجرایی اظهار داشت: مسائل و مشکلات و راهکارهای مطرح‌شده، نیاز به پیگیری مجدانه در حوزه­های مرتبط دارند و مجموعه‌های ذی‌ربط این موضوع را باید با ‌فوریت در دستور کار قرار دهند و بازرسی‌کل استان نیز تمام تلاش خود را با پیگیری­های مستمر تا رفع مشکلات موجود در خصوص انباشت کالاها در گمرک­ها و بنادر، انجام خواهد داد و تا حصول نتیجه بر روند اجرای کار نظارت لازم را خواهد داشت.

در این جلسه معاونان دستگاه­های اجرایی حاضر نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را به‌منظور رفع مشکلات موجود ارائه دادند. گفتنی است در این جلسه مصوباتی پیرامون اقدام عاجل جهت تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه توسط گمرک، بنادر و اموال تملیکی، تفکیک برخی محموله­های موجود در بندر شهید رجایی توسط انبارداران جهت انجام تشریفات متروکه، تعیین تکلیف فوری کالاهای خطرناک موجود در گمرک شهید رجایی و اختصاص مکانی در استان جهت امحاء این کالاها، تعیین تکلیف نمونه­های شاهد موجود در گمرک شهید رجایی و پیگیری جهت تسریع ارسال پاسخ کارگروه مربوطه، پیگیری جهت تخصیص بودجه جهت هزینه ارزیابی کالاهای متروکه برای گمرک شهید رجایی، لزوم اولویت‌بندی مناسب توسط گمرک شهید رجایی و مدیریت جمع­‌آوری و فروش اموال تملیکی استان جهت ارزیابی و انجام تشریفات کالاهای متروکه و …  به تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید