خبر فوری

۵۱ درصد ابتلاهای کرونا به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی است

رئیس جمهور گفت: ۵۱ درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمد خانوادگی است، اگر در دو هفته‌ای که تعطیل می‌شود، به همان نسبت رفت و آمدهای خانوادگی بیشتر می‌شود این درصد ابتلاء از ۵۰ به ۶۰ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: به سبب اوج گیری کرونا در کشور در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم. به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود و شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریباً به حالت تعطیل در می آیند و شهرهایی که شرایط نارنجی دارند نیمه تعطیل می‌شوند.جز موارد ضروری که تفصیل آن بیان شده و بیان می‌شود، افراد سر کار بیایند.

وی افزود: البته تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفاً از تغییر سبک زندگی به وجود می‌آید. اگر مردم سبک زندگی خودشان را با فاصله‌های فیزیکی، عدم رفت و آمدهای خانوادگی و… را انجام ندهند با تعطیلی، کرونا به همین صورت است و تغییری نمی‌کند. تعطیلی فقط اعلام هشدار شدید به جامعه است که همه به انضباط دقیق اجتماعی برگردیم و این انضباط اجتماعی می‌تواند با کرونا مقابله کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ۵۱ درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمد خانوادگی است، اگر در دو هفته‌ای که تعطیل می‌شود و محدودیت‌ها باشد، به همان نسبت رفت و آمدهای خانوادگی بیشتر می‌شود این درصد ابتلاء از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد می‌رسد.

ادامه دارد…

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید