خبر فوری

چمن‌ بلوارهای بندرعباس به قیمت خشک شدن نخل و انبه میناب سبز مانده است

هرمزبان:امام جمعه میناب با اشاره به بحران آب در این شهرستان گفت: زندگی باغداران و نخل و انبه میناب خشک و نابود شده است تا چمن‌ها در بندرعباس سبز بماند.

 

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت‌الاسلام والمسلمین میرزاحسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب کلیدی، راهبردی و کاربردی است.

وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به معنای بهره‌گیری از استعدادها و توان داخلی است و قطع امید از بیگانگان است.


امام جمعه میناب با بیان اینکه نباید محصولات کشور به صورت خام از کشور خارج شود ادامه داد: روی پای خود ایستادن با انزواطلبی و قطع ارتباط با دیگر کشور تفاوت دارد.


معتمدی‌فر با بیان محور سخنان رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و مسئله هسته‌ای، افزود: این مقوله با یکدیگر ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند.


خطیب جمعه میناب بیان داشت: در موضوع هسته‌ای رهبری چیزی برای مخفی کردن با مردم ندارد و تمام حرف‌ها را در این راستا با صداقت هر چه تمام با مردم می‌زند.


وی با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران امین، غیور، شجاع و حافظ دستاوردهای انقلاب است.


معتمدی‌فر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه میناب با بیان اینکه وزیر امور خارجه ایران از نیروهای پر تلاش و انقلابی است، افزود: این که جان کری متن سخنرانی وزیر امور خارجه ایران را به وزرای آمریکا می‌دهد و می‌گوید دفاع از منافع ملی را از ظریف بیاموزید، برای ما افتخار است.


وی با ذکر این مطلب که همه مسئولان و مردم به دنبال توافق خوب، عزتمندانه و منصفانه هستند، تصریح کرد: بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و بازدید از مراکز نظامی خلاف عزت ملی است و دنیا بداند ملت ایران اجازه بازدید از یک پایگاه متروکه را نخواهد داد.


وی در خصوص توافق خوب گفت: توافق خوب توافقی است که به محض امضا قرارداد تمام تحریم‌ها برداشته شود.


معتمدی‌فر در زمینه توافق منصفانه اظهار داشت: توفق منصفانه توافقی است که اجرای آن به سازمان ملل و آژانس محول نشود.


وی تصریح کرد: هیچ‌گاه سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.


خطیب جمعه میناب گفت: دنیا بداند جمهوری اسلامی هرگز از حقوق خود به ویژه در زمینه هسته‌ای کوتاه نمی‌آید و در این راستا آماده مقابله با هر گزینه به ویژه گزینه نظامی است.


امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضاییه شهید بهشتی را شخصیتی بی‌نظیر معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی کسی است که اثر وجودی او همچنان در کشور جریان دارد.


وی قانون اساسی را از افتخارات شهید بهشتی دانست و یادآور شد: تا قانون اساسی زنده است بهشتی نیز زنده است.


معتمدی‌فر از سازماندهی جوانان انقلابی در قالب حزب جمهوری اسلامی و ایستادگی مقابل جریان لیبرال‌ها به عنوان دیگر خدمات شهید بهشتی نام برد و گفتمان شهدای هفتم تیر خدمت صادقانه به مردم است.


این مسئول همچنین به خدمات دستگاه قضایی در میناب اشاره کرد و گفت: مختومه شدن 20 هزار پرونده در دادگستری میناب طی یک سال کار بسیار دشواری است که تحت مدیریتی دلسوز و کاردان صورت گرفته است.


امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به هفته اصناف از بازاریان و اصناف به عنوان نیروهای مومن و متعهد نام برد و افزود: بازاریان میناب منصف‌ترین، با اخلاق‌ترین و انقلابی‌ترین بازاریان کشور هستند.


معتمدی‌فر بحث ارزش افزوده را از مشکلات اساسی بازاریان میناب ذکر کرد و گفت: مسئولان باید در این زمینه شفاف‌سازی لازم را اعمال کنند.


وی همچنین با بیان این که تعزیرات حکومتی در میناب حکومت می‌کند، افزود: آمدن کالا از آن سوی آب قاچاق است ولی حبوبات از تبریز آوردن دیگر کجایش قاچاق است.


این مسئول اضافه کرد: در زمینه برخورد تعزیرات حکومتی با بازاریان میناب مسئولان باید به صورت جدی پیگیری کنند.


امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با نقل خاطره‌ای از دیدار پیرمرد بشاگردی با رهبر معظم انقلاب در زمان تبعید ایشان در ایرانشهر که پیرمرد در معرفی خود می‌گوید “من از جایی آمده‌ام که های‌ های آب است و وای وای نان”، اظهار داشت: اکنون در میناب هم در زمینه آب و هم در زمینه نان “وای وای” است.


وی ادامه داد: میناب اهرم نیست بلکه میناب در همه زمینه‌ها مظلوم واقع شده است.


معتمدی‌فر افزود: این که آب سد میناب از این شهر خارج می‌شود ولی مردم میناب از آن هیچ بهره‌ای نمی ‌برند از عجایب است.


وی گفت: عجیب‌تر اینکه حتی از زیر پای مردم میناب هم آب به بندرعباس و دیگر شهرها می‌رود.


امام جمعه میناب افزود: وضع میناب در زمینه آب به شدت بحرانی است ولی جای بسی تعجب است که چرا صدایی بلند نمی‌شود.


معتمدی‌فر با بیان این که یکی از مسئولان وزارت نیرو از تهران، سنندج و بندرعباس به عنوان سه نقطه بحرانی در زمینه آب اعلام کرده، افزود: نمی‌دانیم چرا میناب جز مناطق بحرانی خوانده نشده است.


امام جمعه میناب با اشاره به بحران آب در شهرستان میناب و بیان اینکه بحران آب در میناب مردم را از پای در آورده است، گفت: زندگی باغداران، نخل و انبه میناب خشک و نابود شد تا چمن‌ها در بندرعباس سبز بماند.


وی همچنین با اشاره آئین تودیع و معارفه مدیر عامل آب منطقه‌ای هرمزگان و ذکر عذرخواهی از یک نفر توسط مدیر عامل سابق آب منطقه‌ای، افزود: وی باید از تمام مردم میناب عذرخواهی کند.


خطیب نماز جمعه میناب با بیان این که مسئولان باید صدای مردم میناب را بشوند افزود: آیا مینابی‌ها باید دعا کنند که میناب بندرعباس شود تا صدای آنها شنیده شود.


وی با ذکر این مطلب که میناب از بی‌توجهی رنج می‌برد، اظهار داشت: اگر سد میناب واقعا آب ندارد دریچه‌ها را باز کنید تا مردم هم آگاه شوند.


این مسئول افزود: چه کسی باور می‌کند که سد میناب آب ندارد در حالی که در ثانیه‌ای بیش از دو هزار لیتر آب از آن خارج می‌شود و به بندرعباس انتقال می‌یابد.


وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر توان حل مشکلات مردم، باغداران و کشاورزان میناب را ندارید چند متر طناب به آنها هدیه کنید تا خود را حلق‌آویز کنند.


امام جمعه میناب همچنین ضمن انتقاد از وضعیت گلزار شهدا و مقبره شهدای گمنام در این شهرستان با بیان این که در سال گذشته 350 میلیون تومان برای بازسازی مزار شهدای میناب اختصاص یافت افزود: مدیر کل بنیاد شهد و امور ایثارگران این مبلغ را در کجا هزینه کرده است./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید