خبر فوری

۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در هرمزگان شکل گرفته است

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در قالب برنامه‌های ویژه‌ای تشکیل محلات اسلامی را در قالب ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات پیگیری، در حال خدمت‌رسانی متنوع در بخش‌های مختلف به مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، هدایت الله امیری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج که از ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: بسیج در طول ۴۰ سال اخیر نشان داده که قادر است بسیاری از مشکلات و گره‌های کشور و مردم را با همتی جهادی باز کند و تجربه دوران دفاع مقدس برای بسیج یک سرمایه‌ بزرگ و گران‌بها بشمار می‌رود.

وی روحیه ایثار و گذشت را توام با رفتار جهادی از خصیصه‌های مهم بسیج در سایه ولایت‌مداری به عنوان اصلی‌ترین ابزار و ویژگی‌های موفقیت این نیرو در عرصه‌های مختلف برشمرد و افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی نیز بسیج مصمم به ایفای نقش ویژه‌تری در این میدان است.

جانشین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از حرکت به سمت تمدن‌سازی اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف گام دوم انقلاب یاد کرد و بیان داشت: خانواده به عنوان محوری‌ترین کانون اجتماعی در اولین پایگاه حرکت به سوی تمدن اسلامی قرار دارد و ما در قالب برنامه‌های ویژه‌ای تشکیل محلات اسلامی را در قالب ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات پیگیری، در حال خدمت‌رسانی متنوع در بخش‌های مختلف به مردم هستیم.

قرارگاه‌های تحول محلات پیشگام در خدمت به مردم

سرهنگ امیری با اشاره به نقش ویژه قرارگاه تحول محلات در موضوع مقابله با شیوع کرونا، عنوان کرد: از ضدعفونی معابر و اماکن تا ساخت و توزیع ماسک و ساماندهی ۸۰ کارگاه تولید ماسک با تولید دو میلیون ماسک تاکنون و توزیع بسته‌های معیشتی و سرکشی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تنها بخشی از تلاش‌های قرارگاه‌های تحول محلات بوده است.

وی با اشاره پیشقراولی در موضوع کمک‌های مومنانه توسط بسیجیان نیز عنوان کرد: ۲۴۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح استان توزیع شده است که در اختیار افراد آسیب‌دیده قرار گرفته که ارزش آن بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) به حضور مستمر بسیج طلاب هرمزگان در اوج شیوع کرونا در تدفین و خاکسپاری پیکر بیماران کرونایی اشاره و گفت: امسال نیز در هفته بسیج تلاش خواهیم داشت تا از روز جمعه ۳۰ آبان‌ماه با آغاز مجموعه برنامه‌هایی مشتمل بر ۶۰۰ برنامه جداگانه که بسیاری از آنها بر بستر مجازی صورت می‌گیرد، این هفته را که یادآور تدبیر امام راحل‌ ما است را گرامی بداریم.

بیان دستاوردهای بسیج 

سرهنگ امیری گفت: نمایشگاه ویژه‌ای با عنوان دستاوردهای قرارگاه‌های تحول محلات به صورت فیزیکی ایجاد شده اما بازدید از این نمایشگاه بصورت مجازی خواهد بود و هر شب نیز سیمای مرکز خلیج فارس نسبت به اجرای ۴۵ دقیقه برنامه از محل این نمایشگاه اقدام خواهد کرد که هر روز از ساعت ۱۹ خواهد بود.

وی تأکید کرد: برنامه بازدید حضوری از این نمایشگاه نداریم و عمدتا بر بستر فضای مجازی خواهد بود.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت

جانشین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از ویژه برنامه تقدیر از خانواده شهدای سلامت در هفته بسیج امسال و همین طور تجلیل از مدافعان سلامت توسط قرارگاه تحول محلات خبر داد و گفت: علاوه بر این پویش نذر خون پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز خواهیم داشت تا بتوانیم کمکی نیز به رفع کمبود خون داشته باشیم.

وی از ارائه برنامه و خدمات بسیج‌های تخصصی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج یاد کرد و گفت: طرح ازدواج آسان جوانان را نیز امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بخشی از لوازم ازدواج جوانان را نیز مهیا کرده‌ایم تا آنها با توجه به شیوع کرونا با شرایط آسان‌تری زندگی خودشان را آغاز کنند.

کلاس مهربانی با توزیع محصولات لوازم‌التحریر و توزیع تبلت

سرهنگ امیری از آماده‌سازی ۲۰۰ تبلت با استفاده از ظرفیت خیران برای توزیع میان افراد محروم جامعه برای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل در هفته بسیج خبر داد و گفت: امسال هماهنگی ویژه‌ای با دستگاه‌های خدمت رسان برای برپایی میزهای خدمت هم خواهیم داشت و با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، میزهای خدمتی نیز به پا خواهیم کرد.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب: ۵ آذر

وی ویژه‌برنامه ۵ آذر را سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بسیجیان و عموم مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 

 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید