خبر فوری

کاهش بیماران کرونایی قشم/ بازنگری درآمدها باهدف ایجاد درآمد پایدار

بیست و هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با تمرکز بر موضوع کاهش بیماران کرونایی قشم نسبت به استان و بازنگری درآمدها باهدف ایجاد درآمد پایدار و جدید در سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، بیست و هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه با حضور حمیدرضا مؤمنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدباقر سعادت، عضو هیأت مدیره و جمعی از معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان در مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد.

این جلسه با بررسی مصوبات قبلی آغاز شد و با گزارشی از وضعیت کرونا در جزیره توسط مرتضی شیخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه پیدا کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره کاهش آمار بیماران بستری در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) عنوان داشت: کنترل شدت این بیماری را مدیون کادر پزشکی خستگی‌ناپذیر جزیره و افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت سیستم اکسیژن‌ساز این بیمارستان هستیم.

در ادامه عابدین سعادت‌فر، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به بررسی و بازنگری درآمدهای پایدار و جدید سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس مدیریت های بر اساس واحدهای درآمدزا پرداخت.

وی با اشاره به پیشنهادات ارایه شده جهت کمک به افزایش درآمدی بیان داشت: این پیشنهادات بعد از بررسی‌های دقیق توسط مدیریت‌های مربوطه، برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات مدیره ارایه می‌شود.

امیر سلکی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان نیز به توضیح در مورد گزارشی از ممیزی اصناف درگهان با محوریت تعداد مجوزهای صادر شده در بخش‌های مختلف  پرداخت و افزود: از زمان فعالیت این منطقه آزاد تاکنون در شهر درگهان تعداد ۱۱ هزار و ۱۳ پروانه کسب صادر شده است.

وی آمار افراد شاغل در شهر درگهان را ۱۰ هزار و ۷۴۹ تَن عنوان کرد و گفت: با احتساب شاغلان در منطقه ویژه و اقتصادی، رقم اشتغال در منطقه تحت این مدیریت به ۱۲ هزار و ۴۲۰ تَن می رسد.

 ارایه گزارشی از ممیزی مدیریت ثبت شرکت ها توسط رویا زاهدنیا، دستور کار دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

مدیر ثبت شرکتهای سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رقم شرکت های به ثبت رسیده از تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۷۴ تا ۳۰ مهرماه امسال گفت:  در این مدت تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ شرکت و تعداد ۱۱۵ علایم و اسامی تجاری در این منطقه آزاد به ثبت رسیده، همچنین دو هزار و ۲۶۹ سند قطعی در واحد املاک و اراضی ثبت شده است.

پخش گزارشی از وضعیت عرضه میوه و تره‌بار در قشم توسط مدیریت حراست و بازرسی و شکایات موضوع دیگر این جلسه بود.

سیاست‌گذاری مدیریت منطقه ویژه با اولویت توسعه متوازن

حمیدرضا مؤمنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با جمع‌بندی گزارش‌های مطرح شده از مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان خواست تا سیاست های این مدیریت را براساس توسعه متوازن محدوده مذکور برنامه ریزی کند و اظهار داشت: تخصیص بودجه به شهر درگهان و محدوده منطقه ویژه اقتصادی، باتوجه به اشتغالزایی بالا و ظرفیت های گسترده آن باید مورد بازبینی قرار گرفته و برنامه های خوبی برای آن طراحی شود.

وی همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به احداث میدان میوه و تره بار در قشم تاکید کرد و از مدیر بازرگانی و اصناف خواست تا با افزایش مراکز عرضه و بررسی راهکارهایی برای کنترل قیمت ها به منظور ایجاد شرایطی تسهیل شده برای شهروندان اقدام کند.

مؤمنی در پایان بر لزوم نظارت دقیق مدیران بر عملکرد پرسنل و توجه به رضایتمندی ارباب رجوع تاکید کرد و افزود:  برای سالم‌سازی و رعایت منافع مخاطبان، در کنار شفاف‌سازی و استفاده ازنرم افزارهای الکترونیک و به روز در ساختار سازمان، هر اقدامی که به روند سالم سازی این سیستم کمک می‌کند را باید انجام داد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید