میراث فرهنگی هرمزگان از صنایع دستی بندرلنگه حمایت کند+عکس

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از بانوان هنرمند شهرستان بندرلنگه حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرلنگه، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس، احمد شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه امشب از نمایشگاه آثار صنایع دستی صنعتگران تعاونی صنایع دستی و گردشگری بانوان امید بندرلنگه بازدید و با سناء شهابی مدیر عامل این تعاونی گفت وگو کردند.

 

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس در حاشیه بازدید از این نمایشگاه  ، اظهار کرد: آثار بسیار خوب و ارزشمند بانوان صنعتگر شهرستان بندرلنگه را در این نمایشگاه مشاهده کردم که خلاقیت بسیار خوبی در این آثار به کار رفته بود.

وی افزود: صنایع دستی شهرستان بندرلنگه یک فرصت، پتانسیل، ظرفیت برای رونق اقتصادی و گردشگری این شهرستان و همچنین کمکی به اقتصاد خانواده‌ها است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس بیان داشت: تعدادی زیادی از بانوان در این شهرستان به کار صنایع دستی مشغول هستند و این خود عزم جدی مسؤولان مربوط را برای حمایت از این صنعتگران می‌طلبد.

جباری گفت: فرماندار شهرستان بندرلنگه قطعا این صنعتگران را حمایت خواهد کرد و ازمسؤولان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز خواستاریم که این صنعتگران را حمایت کنند و توجه بیشتری به این ظرفیت داشته باشند.

شرکت تعاونی صنایع دستی وگردشگری بانوان امید شهرستان بندرلنگه  در سال ۹۴به همت جمعی ازصنعتگران فعال صنایع دستی در این بندر تاسیس شد و در سال ۹۷ نیز بصورت رسمی و بعنوان نخستین تعاونی صنایع دستی و گردشگری این شهر به ثبت رسید، این شرکت در زمینه تهیه مواد اولیه صنایع دستی بومی این شهر و عرضه با قیمت مناسب بین صنعتگران و همچنین آموزش صنایع دستی بومی  در کنار دیگر هنرهای دستی مربوط به سایر نقاط کشور به هنرآموزان در قالب برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی، توانسته ضمن تولید محصولات دستی، صنعتگرانی ماهر را نیز تحویل جامعه بدهد.

 

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

 

 

 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید