تعطیلی ۲ هزار واحد صنفی متخلف در هرمزگان، از ابتدای شیوع کرونا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص آخرین آمار بازدیدهای بهداشتی در شهرستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۵۴هزار و ۳۸۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی، مراکز عرضه قلیان، ادارات، صنایع، شرکت‌ها و صنوف در شهرستان بندرعباس انجام و تذکرات بهداشتی لازم به آنها ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، یحیی میرزاده بهداشت محیط را راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیرشدن بیماری‌ها بر شمرد و افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت روزانه مشاغل را در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا به طور مستمر رصد می‌کنند.

 وی ابراز کرد: بازدیدها به صورت شبانه روزی از واحدهای صنفی این شهرستان که ارتباط مستقیم با سلامت اقشار مختلف جامعه دارد انجام گرفته که بیشتر بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف گفت: از اسفند ماه ابتدای تشدید نظارت سلامت محیط در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس تاکنون ۲ هزار و ۷۸۷ مورد از واحدهای مختلف بازدید شده که تخلف بهداشتی داشته اند پلمب شده‌اند.

وی بازدید از نانوایی ها را از موارد مهم بازدید برشمرده و گفت: ۱۶۱ مورد نانوایی درپی بازید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار پلمب شده است.

 دکتر یحیی میرزاده بیان کرد: اماکنی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا اخطاریه دریافت می‌کنند و در صورت توجه نکردن به اخطاریه و رعایت نکردن بهداشت پلمب می‌شوند.

به گفته وی، طی نظارت‌های بهداشت محیط از شروع کرونا در شهرستان بندرعباس تاکنون ۱۰ هزار و ۹۹۷ مورد واحدهای صنفی متخلف، اخطاریه معرفی به دادگاه و مراجع قضایی صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر رعایت شیوه های نامه های بهداشتی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، سلامت جامعه را به همراه دارد.

میرزاده در خصوص سامانه شکایات گفت: این سامانه برای رسیدگی به شکایات همشهریان در حوزه تخلفات بهداشتی ‌است. شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهر اعم از اغذیه‌ فروشی‌‍‌ها، ادارات، کارخانه‌ها و مراکز بهداشتی را به سامانه ۳۱۱۸ و ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی افزود: همکاران ما در این سامانه به شکایات مردمی سریعا رسیدگی می‌کنند و مسئولان بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط به این مراکز متخلف اعزام می‌شوند تا موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید