برپایی اردوی جهادی درمانی توسط نیروی دریایی سپاه در روستای «کنخ»+ عکس

قرارگاه جهادی بهداشت و درمان شفای نیروی دریایی سپاه در روستای کنخ حضور یافتند و با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان بندرلنگه به مردم این منطقه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرلنگه، قرارگاه جهادی بهداشت و درمان شفا با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات درمانی با محوریت بیمارستان شهید محمدی‌های نیروی دریایی سپاه و با همراهی و همکاری بهداری منطقه پنجم این نیرو، شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه اقدام به برپایی اردوی جهادی یک‌روزه در روستای کنخ بخش مهران نمودند.

مصطفی صالحی‌زاده مسؤول قراگاه جهادی بهداشت و درمان شفا بیمارستان شهید محمدی‌های ندسا در خصوص برپایی چهارمین اردوی جهادی درمانی وبهداشتی در روستای کنخ، اظهار کرد: بخش‌های خدمت‌رسان شامل پزشکان متخصص پوست، داخلی و اطفال، ارتوپدی، زنان، دندانپزشکی، پزشک عمومی، آزمایشگاه تحصیلی، روانشناسی، کارشناس تغذیه، مامایی و ایستگاه سنجش سلامت بود که در مجموع تعداد ۲۴نفر از اعضای این قرارگاه جهادی در این اردوی یکروزه شرکت نمودند.

وی افزود: چهارمین اردوی جهادی بهداشت و درمان با هدف ارتقای سطح سلامت و بهبود وضعیت درمان اقشار محروم و بی‌بضاعت در روستای کنخ بخش مهران شهرستان بندرلنگه برپا شد.

مسؤول قراگاه جهادی بهداشت و درمان شفا بیمارستان شهید محمدی‌های ندسا گفت: در این اردوی یکروزه جهادی بهداشت و درمان تعداد ۵۹۳ نفر از مردم روستاهای کنخ، کوشک، گاومیری و گنایی توسط پزشکان متخصص جهادی قرارگاه مردمی شفا ویزیت رایگان شدند و خدماتی چون آزمایشگاه تشخیص طبی، روانشناسی، مشاوره تغذیه و سنجش و پایش سلامت نیز به ارائه خدمت پرداختند.

صالحی‌زاده با اشاره به آمار مراجعین به قرارگاه درمانی شفا، افزود: تعداد کل مراجعین به قرارگاه جهادی ۵۹۳ نفر بود که تمامی این مراجعین با کنترل فشار خون، وزن، اکسیژن خونی، تب سنجی، قد و قند خون (ویژه افراد بالای ۶۰ سال ) مورد پایش قرار گرفتند.

مدیر سلامت بیمارستان شهید محمدی‌ها بهداری ندسا، یادآور شد: تعداد مراجعین به دندانپزشکی در نوبت عصر ۸۳ نفر، متخصص ارتوپد ۶۹ نفر، متخصص پوست ۹۰ نفر، متخصص داخلی ۴۸ نفر، متخصص اطفال ۵۹ نفر، پزشک عمومی۱۸۶ نفر، روانشناسی ۲۳ نفر، مشاوره تغذیه ۳۲ نفر، مامایی ۳۲نفر و آزمایشگاه ۴۸ نفر تا پایان این اردو بود.

وی گفت: تعداد ۲۸ نفر نیروهای جهادی این قرارگاه که متشکل از کادر بهداشت و درمان بیمارستان شهید محمدیها نیروی دریایی سپاه، کادر درمان بهداری منطقه پنجم ندسا، کادر بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت  و بسیج جامعه پزشکی شهرستان بندرلنگه، خواهران و برادران داوطلب بسیجی دانش آموز، دانشجو وخانه دار در این اردو شرکت و به خدمت رسانی مشغول بودند.

مسؤول قرارگاه جهادی شفا بیمارستان محمدی‌های ندسا، بیان داشت: مجموعه دهیاری و شورای اسلامی روستا، بسیج و خیریه روستای کنخ در امر میزبانی، تدارکات و اطلاع رسانی در روستاهای اطراف این روستای نقش بسیار مهمی را در اجرای این اردو بر عهده داشتند.

در ادامه علیرضا تابش اظهار کرد: بسیجیان حوزه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) بندرکنگ و پایگاه مقاومت بسیج علی ابن ابی طالب کنخ دوشادوش بهداری نیروی دریایی سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان بندرلنگه در این اردوی یکروزه در قالب طرح تحول محلات روستای کنخ به خدمات رسانی به اهالی پرداختند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج و سپاه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در قرارگاه طرح تحول محلات محرومیت‌زدایی وخدمات‌رسانی به محرومین است و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته این اردو با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دیگر دستگاه‌های به زودی در دیگر روستاها بر اساس اولویت برپا خواهد شد.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸/ر

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید