خبر فوری

استاندار: ظرفیت های خالی واحد قیر در هرمزگان فعال می شود

هرمزبان- استاندار هرمزگان گفت: با توجه مصرف بالای قیر در کشور و زمینه صادرات باید ظرفیت های خالی تولید قیر در استان بیشتر فعال شود.

 فریدون همتی روز جمعه در جریان بازدید از واحد قیر سازی پاسارگاد بندرعباس افزود: با وجود ۱۸ واحد صنعتی قیرسازی در استان ولی همچنان جا برای توسعه این واحدهای صنعتی در استان وجود دارد که ضمن اشتغال به نفع صادرات است.

وی ادامه داد: واحدهای قیر سازی هرمزگان در جهت افزایش اشتغالزایی و رشد و شکوفایی اقتصاد استان، افزایش ارزآوری و حفظ منافع ملی از طریق مظروف‌سازی و استفاده از استانداردهای روز دنیا در جهت بسته بندی کیفی قیر تولیدی

نقش اساسی دارند از همین رو در زمینه استاندارد سازی و بسته بندی تولیدات از آنها حمایت می شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این واحد تولیدی با اصلاح برنامه تولید خود از صدور فله ای محصولات خودداری کرده و مطابق نیاز و تقاضای بازار نسبت به بسته بندی فرآورده های تولیدی اقدام کند بنا براین سازمان صنعت معدن و تجارت تولید سایر واحدها را بررسی کرده و برای دستیابی به اشتغال و ارز آوری بیشتر همه واحدهای مشابه به سوی بسته بندی محصولات صادراتی هدایت شوند.

همتی یاد آور شد: صنعت قیر علاوه بر افزایش ارزآوری برای کشور ، موجب حل بخشی از مشکلات اقتصادی ایران در دوره سخت تحریم ها شده برهمین اساس باید در جهت رشد و پویایی فعالیت های آن به نحو احسن وارد عمل شد و دراین همین زمینه با تشکیل کمیته ای جهت تامین لوازم نفت پاسارگاد برای تولید بشکه‌های فلزی این موضوع از طریق سازمان صمت پیگیری ،مرتفع و نتیجه اعلام شود .
 کارخانه بندرعباس شرکت نفت پاسارگاد در سال ۸۲با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیارد ریال و ۱۳۰نیرو فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۵۰هزار تن قیر و اشتغال ۲۵۰ نفر مشغول فعالیت است .

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید