شورای عالی آموزش و پرورش با نهادهای موثر در تعلیم و تربیت تعامل سازنده دارد

تهران-هرمزبان – دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا به عنوان رکن تخصصی بررسی مسایل و موضوعات حوزه آموزش و پرورش ارتباط و تعامل سازنده‌ای با تمامی نهادهای مؤثر در نظام تعلیم و تربیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی و حجت الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
 امانی طهرانی در این دیدار ارتقای نقش و جایگاه این شورا را ضروری دانست و اظهارداشت: قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش و ساختار تخصصی کمیسیون‌های آن زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمات متقن و مؤثر در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وی یادآور شد: این شورا بر چهار مساله اصلی یعنی محتوای ارزشمند (برنامه درسی رشد تمام ساحتی)، معلم (یادگیری موثر)، ارزشیابی (بازخورد موثر و معتبر)، مدیریت مدرسه (مدرسه به منزله کانون تربیتی محله و الگوی مشارکت عمومی) متمرکز است.

وی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد: با دیدگاه وسیعی که نسبت به اهمیت موضوع دارند، به شکل‌گیری مناسباتی هم‌افزا، سازنده و ساختارمند بین دو شورا کمک کند.

ضرورت اهتمام به امر آموزش و پرورش

در ادامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در کشور، بر تلاش جدی این شورا برای کمک به ارتقای جایگاه این نهاد مهم و حل مشکلات آن و کسب اطمینان از اجرای سند تحول بنیادین بر ایجاد ارتباطی هماهنگ و رضایت بخش تأکید کرد.  
عاملی اظهار داشت: ما شورای تحول و نوسازی آموزشی را احیا کردیم تا اجرایی سازی و کیفیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد پیگیری دائمی قرار گیرد و  با کمک شورای عالی آموزش و پرورش بتوانیم کار موثر، مفید و عملیاتی شده ای را دنبال کنیم.

وی همچنین بر لزوم استفاده از توان تخصصی کمیسیون‌های هشت گانه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: در بررسی موضوعات آتی مربوط به حوزه آموزش و پرورش از ظرفیت این کمیسیون‌ها استفاده شود.
در این دیدار که با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت انجام شد، طرفین بر ضرورت اهتمام بیشتر به امر آموزش و پرورش به عنوان اولویت تام ملی و مسیر اصلی ارتقای تمامی شاخص‌های مطلوب در جامعه تأکید کردند.
در پایان نیز مقرر شد جلسه دیگری درباره موضوع بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید