سازش در ۸۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف جغین

رئیس دادگستری شهرستان رودان گفت: ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف جغین به صلح و سازش ختم شده است.

موسی اخلاقی‌فر امشب در رودان اظهار داشت: در راستای اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه در استفاده از ظرفیت معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان محلی، با تلاش مستمر و مضاعف اعضای و کارکنان شورای حل اختلاف بخش جغین در شش ماهه نخست سال جاری قریب ۸۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی که قابلیت سازش را داشتند به شورای حل اختلاف آن بخش منجر به سازش شده و از چرخه دادرسی خارج شده است.

رئیس دادگستری شهرستان رودان با قدردانی از همکاری بسیار مناسب و موثر بخشداری جغین در این راه گفت: هم اکنون با استقرار شورای حل اختلاف بخش جغین در بخشی از ساختمان دهیاری سرخدان زمینه ایجاد یک محیط مناسب به‌منظور پیگیری امورات مردم به نحوه مطلوب  ایجاد شده است.

وی با ابراز گلایه از عدم همکاری مسؤولان بخش بیکاه در این خصوص افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها، متاسفانه تاکنون همکاری لازم از سوی مسؤولان این بخش به جهت اختصاص یک مکان مناسب و برقراری خطوط ارتباطی به منظور استقرار شعبه حل اختلاف در آن بخش انجام نشده است.

اخلاقی‌فر در ادامه با ابراز نارضایتی از افزایش پرونده‌های اختلاف‌های خانوادگی، پرونده‌های طلاق و افزایش تصادفات در محور جغین به رودان خواستار تسریع در روند احداث جاده رودان به جغین شد.

وی تصریح کرد: قطعا ادارات متولی امر با انجام اقدامات پیشگیرانه در حیطه وظایف سازمانی خود و توجه به مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی می‌توانند نقش موثری را در کاهش اختلافات خانوادگی ایفا کنند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید