خبر فوری

اختصاص ۷ پایگاه به طرح آمران سلامت در جزیره کیش

هرمزبان – رئیس جمعیت هلال احمر مرکز مستقل کیش از اختصاص ۷ پایگاه به طرح ملی آمران سلامت در جزیره کیش خبر داد.

محمد شهاب الدین محمدی عراقی امروز در جمع خبرنگاران افزود: این پایگاه‌ها در مبادی ورودی و خروجی فرودگاه و بندرگاه، واحدهای غربالگری مرکز توسعه و سلامت کیش،‌ اسکله تفریحی و کشتی یونانی و در مسجد خاتم مستقر هستند.

وی همچنین گفت: علاوه بر محل‌های پیش‌بینی شده، بخشی دیگر نیز به صورت سیار در بازارها و مراکز تجمعی حضور خواهند داشت و در طول یک دوره ۱۰ روزه مردم را به استفاده از ماسک،‌ حفظ فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها ترغیب خواهند کرد.

محمدی عراقی با اشاره به این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، مجموعه هلال احمر پایش سلامت و کنترل تب را در دستور کار داشته است، افزود: در طول ۸ ماه اخیر در مبادی ورودی و خروجی جزیره، در مراکز گردشگری و بازارها،‌ مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی همچون نماز جمعه، نماز عیدفطر،‌ محرم، اربعین و دهه آخر صفر،‌ بیش از  ۷۰۰ هزار نفر تب سنجی و پایش سلامت شده‌اند.

به گفته وی مجموعه هلال احمر علاوه بر پایش سلامت، در غربالگری و پیگیری تلفنی مبتلایان کرونا که توسط مرکز توسعه سلامت انجام می‌شود،‌ مشارکت می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش همچنین از ۳۰۰ خانواری که به علت شیوع ویروس کرونا در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارند سخن گفت و افزود: به علت شیوع این ویروس،‌ بسیاری از خانواده‌های آبرومند دچار ضربه‌های اقتصادی شدند و یا کسب‌وکارشان را از دست دادند. به همین دلیل بنا داریم در نیمه آبان، با مشارکت خیران بسته‌های غذایی تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی ادامه داد: خیران می‌توانند به دو صورت کمک نقدی و یا تهیه مواد غذایی خشک در این طرح مشارکت کنند.

محمدی عراقی در پایان با اشاره به مشارکت ۲۰۰ داوطلب با این مجموعه در جزیره گفت: کار در هلال احمر به صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و همه افراد می‌توانند با مراجعه به هلال احمر فرم‌های داوطلبی را پر و به عضویت در این مجموعه در آیند. ما هم نسبت به آنها تعهدات و وظایفی داریم و  مجموعه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه به آنها ارائه خواهیم کرد.  

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید