خبر فوری

قیمت مسکن مهر میلیاردی شد! / مسکن مهر جاده خاش-زاهدان نیم میلیارد تومان

قیمت مسکن مهر هم میلیاردی شد! برخی واحدهای مسکونی مهر در تهران و اصفهان با بهایی بیشتر از یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند و قیمت مسکن مهر حتی در دورافتاده‌ترین استان‌های ایران مانند سیستان و بلوچستان و کرمان تا نیم میلیارد تومان و بیشتر هم می‌‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان جهش قیمت مسکن در بازار ایران در شرایطی اتفاق می‌افتد که وام مسکن کارایی خود را برای خانه‌دار شدن مردم از دست داده است و بیشترین مبلغ وام یعنی ۴۰۰ میلیون تومان هم از نظر کارمندان برخی شعب بانک مسکن وجود خارجی ندارد!

«وام ۴۰۰ میلیونی نداریم!» این اولین واکنش کارمندان بانک مسکن به درخواست وام تازه‌ای است که در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. بعضی شعب هم می‌گویند «وام ۴۰۰میلیونی را جدی نگیرید!» و توضیح می‌دهند که این وام ۱۵ سال بعد پرداخت می‌شود!

حالا سقف وامی که می‌توان برای خرید مسکن گرفت همان ۲۴۰ میلیون تومان وام زوجین است که نیازی به سپرده‌گذاری طولانی‌مدت هم ندارد. البته به شرط اینکه حدود ۴۰ میلیون تومان پول برای خرید اوراق تسهیلات مسکن داشته باشید تا بتوانید ظرف حدود یکی- دو هفتته و بدون سپرده‌گذاری وام ۲۴۰ میلیون تومانی بگیرید.

با این شرایط اما خانه‌دار شدن کار هرکسی نیست. با کمی جست‌و‌جو در جدیدترین فایل‌های آگهی مسکن متوجه می‌شوید که در شهر تهران تقریبا هیچ گزینه‌ای برای خرید خانه با این قیمت‌ها ندارید.

بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن تهران را در مهر ماه ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده است و با این حساب با وام ۲۴۰ میلیون تومانی مسکن فقط می‌توان یک اتاق ۹ متری در تهران خریداری کرد.

مسکن مهر در جاده زاهدان- خاش نیم میلیارد تومان

اما اگر بخواهید از تهران خارج شوید و روی گزینه‌های حومه شهر حساب کنید، باید بدانید که دیگر وام ۲۴۰ میلیون تومانی به شما تعلق نمی‌گیرد و حداکثر وامی که می‌توانید برای حومه شهر و شهرهای کوچک دریافت کنید فقط ۱۶۰ میلیون تومان است اما باید بدانید که با ۱۶۰ میلیون تومان هم تقریبا هیچ کاری از دست‌تان برنمی‌آید و حتی برای خرید مسکن مهر در دورافتاده‌ترین شهرهای ایران دچار مشکل می‌شوید.

به عنوان مثال یک واحد مسکن مهر ۱۸۰متری در جاده زاهدان- خاش هفته پیش با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است و مسکن مهر گل‌گهر کرمان با ۹۰ متر زیربنا ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین واحد مسکونی دیگر از مسکن مهر که در دهاقان اصفهان قرار دارد و ۸۵ متری است با نرخ ۷۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. مسکن مهر ۷۶ متری در مله‌کهرفروش بندرعباس هم با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان آگهی شده است.

البته ارزان‌ترین واحدهای مسکن مهر، آنهایی هستند که قدمت‌شان بالاتر است. یک واحد مسکن مهر ۱۰ ساله در تالش گیلان با ۱۷۵ متر زیربنا ۱۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است و یک واحد ۱۰۰ متری ۹ ساله هم در لامرد استان فارس ۱۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. در پارس‌آباد اردبیل هم یک ۷۵ متری واحد مسکونی مهر ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین واحدهای مسکونی مهر حوالی تهران واحدهای قدیمی‌تری هستند که بیشتر در نظرآباد، هشتگرد یا شهریار قرار دارند. یک آپارتمان مهر ۷۴ متری در نظرآباد کرج با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان آگهی شده است.

مسکن مهر با قیمت‌های میلیاردی

در این میان آگهی‌های مسکن مهر میلیاردی در نوع خود جالب است و حالا در فایل‌های آگهی مسکن مهر شیپور به واحدهایی برمی‌خورید که با قیمت‌های باورنکردنی برای فروش گذاشته شده‌اند.

یک واحد مسکن مهر در گلپایگان اصفهان و نزدیک به سد کوچری که ۹۰ مترمربع مساحت دارد و دو خوابه است با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است و یک واحد مسکن مهر کوزو پارس در پردیس تهران که ۸۶ متر زیربنا دارد با بهای یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

و در نهایت باید گفت با جهش قیمت مسکن تقریبا می‌توان گفت که وام مسکن بدون پس‌انداز قبلی افراد، کارایی خود را برای خانه‌دار شدن ایرانی‌ها از دست داده است.

برای اطلاع بیشتر از وضعیت بازار مسکن ایران گزارش سوئیت جنوب تهران هم‌قیمت آپارتمان ۱۲۰ متری آمریکا! را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید