تربیت نسلی آگاه و کارآفرین ‌وظیفه اصلی آموزش و پرورش است

هرمزبان -مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تربیت نسلی با بصیرت و آگاه در هر جامعه مهمترین سرمایه رشد جامعه بوده و آن جامعه را بیمه می‌کند که آموزش و پرورش به عنوان یک وظیفه مهم باید به آن توجه کند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی سه‌شنبه ششم آبان در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقویت نسلی علم گرا جامعه را بیمه می‌کند، نقش تربیتی معلمان و مسئولان در آموزش و پرورش به مراتب حساس تر و مهمتر از نقش آموزشی و تعلیم است.

وی در خصوص تعیین تکلیف مدرسه موقوفه روستای معصومیه افزود: این مدرسه در زمینی موقوفه قرار گرفته و آموزش و پرورش باید تا سال ۹۱ اجاره زمین و پس از آن اجاره زمین و اجاره اعیانی را پرداخت می‌کرد که البته تا کنون یک ریال هم پرداخت نشده است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون آموزش و پرورش، پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به این نهاد در نظر گرفته شده که در این خصوص سهم آموزش و پرورش استان باید از منابع شهرداری‌ها پرداخت شود.

سیدعلی آقازاده ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، فعالیت مدارس استان غیرحضوری و از طریق فضای مجازی انجام می‌شود ولی در برخی روستاهای استان شبکه اینترنت ضعیف است و نمی‌توان اموزش مجازی را پیش گرفت.

وی اضافه کرد: می‌طلبد در این خصوص تدابیری اندیشیده شود تا دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس حضور پیدا کنند و استانداری مرکزی نیز در این راستا آمادگی لازم را دارد چراکه ممکن است دور ماندن دانش آموزان روستایی از تحصیل در آینده ترک تحصیل برخی دانش اموزان را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص تعیین تکلیف مدرسه موقوفه معصومیه نیز گفت: اجاره‌بهای این مدرسه از سال ۹۱ تاکنون باید ابتدا کارشناسی و پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید