خبر فوری

فعالیت بنادر کشور حتی یک روز هم متوقف نشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: علی رغم تلاش دشمنان، حتی یک روز هم زیرساخت‌های بندری از نظر خدمت رسانی در پذیرش کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری انواع محمولات متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در مقاطع مختلف درصدد بوده تا فعالیت و حمل و نقل دریایی کشور را دچار محدودیت و توقف کند که با بهره گیری از تجربیات گذشته، استفاده از توان تخصصی و تنوع و توزیع زیرساخت‌های بندری در طول سواحل کشور، حتی یک روز هم زیرساخت‌های بندری از نظر خدمت رسانی در پذیرش کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری انواع محمولات متوقف نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دور جدید تحریم‌های دریایی از اردیبهشت سال ۹۷، افزود: تلاش‌های استکبار بر این بوده تا حمل و نقل دریایی را زمین‌گیر کند، اما در این مقطع حساس نه تنها فعالیت بنادر دچار اختلال و توقف نشده، بلکه بنادر تجاری و بازرگانی کشور از حیث پذیرش کشتی‌ها، تخلیه و بارگیری و نگهداری کالاها توانسته است به وظایف حاکمیتی و اصلی اش عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی و به تبع آن به تجارت بین‌المللی و حمل و نقل دریایی سایه انداخته، تاکنون ۷۰ میلیون تن انواع کالا تجاری از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

توزیع ظرفیت‌های بندری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به توزیع ظرفیت‌های بندری در تمام سواحل طولانی کشور و محدود نشدن پاسخگویی به انواع ترافیک‌ها در یک نقطه خاص، آن را یکی از مزیت‌های پدافند غیرعامل در حوزه بنادر تجاری و دروازه‌های اقتصادی دانست و گفت: در حوزه پذیرش و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اگرچه بندر امام خمینی (ره) هاب کالاهای اساسی است و عمده ظرفیت و توان کشور در این بندر است، اما ترتیبی اتخاذ شده است تا این وابستگی صرفاً در یک بندر نباشد.

افزایش ظرفیت بندری و تجاری در شرق تنگه هرمز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس مطالعات، تقاضا برای تجارت دریابرد در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۲۴ به حدود ۶۳۰ میلیون تن ظرفیت بندری نیاز داریم.

وی با اشاره به طرفیت ۲۴۶ میلیون تنی فعلی بنادر، افزود: تا سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ میلیون تن به ظرفیت بنادر تجاری اضافه خواهد شد، همچنین بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن ظرفیت در شرق تنگه هرمز و در سواحل خلیج فارس (در سواحل مکران) اجرایی و عملیاتی می‌شود.

راستاد افزود: در زمینه پیشگیری از بروز حوادث در بنادر و واکنش در شرایط اضطرار، توانسته ایم طرح‌های عملیاتی جست و جو نجات دریایی و طرح‌های اقتضایی مقابله با آلودگی دریایی را مصوب و اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر سرلوحه بودن اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای واکنش سریع در سازمان بنادر، اظهار داشت: حرکت کور اخیر دشمن در ایجاد اختلال و توقف احتمالی در بنادر کشور، با یک طرح اقتضایی خنثی و حتی یک لحظه هم در روند تخلیه و بارگیری و ورود و خروج انواع کالاها وقفه ایجاد نشد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید