خبر فوری

ساخت فیلم با موضوع انتظار بودجه مجزا می‌طلبد/ منتظران نباید مرتکب فعل حرام شوند

حمید بهنمی پیشنهاد می‌کند؛ دولت با تأمین بودجه مجزا شرایطی پیش آورد که فیلم‌هایی استراتژیکی با موضوع انتظار ساخته شود.

حمید بهمنی؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره جایگاه و اهمیت بحث موضوع موعود و منجی در سینما اظهار کرد: بعد از اینکه امام زمان(عج) به غیبت کبری رفتند، آرمان انتظار را برای شیعیان به جای گذاشتند اما انتظار آن چیزی نیست که در ظاهر از آن نام می‌بریم. در فرهنگ عامه باب شده که در انتظار باشیم تا حضرت مهدی(عج) ظهور کنند و همه مشکلات حل شود، درصورتی‌که این نگاهی عبث به این معنای والاست.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «آن مرد آمد» تاکید کرد: اگر به بحث موعود انتظار به شکل کاملاً ریشه‌ای نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که در همه بخش‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. در حقیقت سینما باید زبانی باشد تا به مخاطبان بفهماند معنای صحیح انتظار به معنای ظاهری آن نیست بلکه انتظار شیعی می‌گوید باید همه ما، ابتدا خود را مطهر و اصلاح کنیم تا در ادامه جامعه آمادگی پذیرایی از امام زمان(عج) را داشته باشد وگرنه در چنین وضعیتی نباید انتظار محقق شده فرج را داشت.

وی با تأکید بر اینکه سینما در این حوزه بسیار کم‌کار بوده است، تصریح کرد: اگر تاریخ چهل ساله سینمای ایران را مرور کنیم تنها به معدود فیلم‌هایی بر می‌خوریم که در آنها به بحث انتظار توجه شده است. آن کارها نیز «ملک سلیمان»، «قدمگاه» و «یوسف پیامبر(ع)» است. نکته دیگر اینکه در کنار کم‌کاری‌های انجام شده به لحاظ اخلاقی هم نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم. به طور مثال سینما می‌توانست با نمایش ریشه‌های ربا و علت نهی شدید آن در قرآن، به مردم بفهماند اگر در انتظار امام زمان(ع) هستند نباید مرتکب ربا و حرام شوند.

وی با بیان اینکه بهترین راه شناخت فلسفه انتظار، شناخت خود است، افزود: کم‌کاری سینمای ایران به مباحثی چون انتظار در شرایطی است که هر روز فیلم و سریال‌هایی بسیاری در جهان با محوریت انتظار ساخته می‌شود که در آنها به مباحث انحرافی پرداخته می‌شود. این آثار نیز تنها مخاطبش غربی‌ها نیستند، بلکه همه دنیا از هر دین و نژادی بیننده این کارها هستند. در شرایط فعلی جدیدترین سریال‌های آمریکایی با اختلاف زمانی بسیار اندک در کشورمان پخش می‌شود، لذا دیگر نباید جوانان را محدود به شبکه‌های داخلی کرد.

این کارگردان در پایان تأکید کرد: بسیار ساده‌انگارانه است که فکر می‌کنیم فیلم‌های موعود‌گرایانه در غرب تنها برای سرگرمی تولید می‌شوند. این برداشت اشتباه متأسفانه در بین برخی از اهالی داخلی رایج است، همین مسئله نیز تبعات بسیار بدی برای آینده کشورمان به همراه خواهد داشت. برای همین به مسئولان به ویژه دولتمردان و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می‌کنم تا با تأمین بودجه مجزا شرایطی پیش بیاورند تا فیلم‌هایی استراتژیکی با این محوریت ساخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید