خبر فوری
عادل فردوسی پور

آیا فردوسی پور مهاجرت می کند؟ + بیوگرافی

اظهارات تازه عادل فردوسی‌پور پیرامون مساله مهاجرت، در شبکه‌های اجتماعی به یک «خودمرکزبینی» تمام‌عیار تعبیر شـد.

 

اظهارات تازه عادل فردوسی‌پور پیرامون مساله مهاجرت، در شبکه‌های اجتماعی به یک «خودمرکزبینی» تمام‌عیار تعبیر شـد. به گــزارش «وطن امروز»، عادل فردوسی‌پور که بتازگی جایزه‌ای با عنوان Alumni Achivement Award۲۰۲۰‌  را در مراسم آنلاین انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده، در صحبت‌های کوتاهی تلویحا «مهاجرت» را توصیه کرده است.

قابل تأمل اینکه فردوسی‌پور مساله مهاجرت را به خود پیوند ‌زده و گفته است: «سر کلاس‌هایم با بچه‌ها این مساله را مطرح می‌کردم که بمانید و مملکت‌تان را بسازید. بعد از اسفند ۹۷ که من را به شکل عجیب و غریبی گذاشتند کنار، سر کلاس بچه‌ها گفتند شما که می‌گفتید بمانید و مملکت را بسازید، شما را بعد از ۲۰ سال کنار گذاشتند، حالا جواب‌تان چیست؟ و من جوابی نداشتم بدهم».

واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی پیرامون این اظهارنظر مطرح شده است که برخی از آنها قابل تأمل بود. مثلا کاربری به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود: «از نگاه فردوسی‌پور ایران کشور خوبی است تا زمانی که او در تلویزیون آنتن داشته باشد!» و نگاه‌های مشابهی که به این موضوع از سوی کاربران مطرح شده و عمدتا با انتقاد از رویکرد و مواجهه فردوسی‌پور به مساله مهاجرت، خودمرکزبینی او را مورد اشاره قرار داده‌اند. برخی نیز تشویق به مهاجرت را توجیه رفتارهای احتمالی آینده فردوسی‌پور تلقی کرده‌اند. این اظهارنظر تازه او البته به عنوان فشار برای دریافت مجوز برنامه اینترنتی نیز تحلیل شده است.

عادل فردوسی‌پور طی ماه‌های پس از کنار گذاشته شدن از برنامه ۹۰ (در حالی که کماکان تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰را بر عهده دارد) تلاش‌های متفاوتی برای فشار برای بازگشت به آنتن انجام داد. او ابتدا با طرح انتقادهایی از تلویزیون، شبکه ۳ و تلاش‌های محفلی بر آن بود تا با فشار شبکه‌های اجتماعی و همراه کردن جریان رسانه‌ای، به شبکه ۳ بازگردد.

در ادامه تجربه برنامه اینترنتی او به‌رغم پروپاگاندای عجیب و غریب و غیرواقعی درباره تعداد مخاطب هم نتوانست فردوسی‌پور را در صدر خبرها نگه دارد. او حالا تلویحا مهاجرت را تایید کرده اما طبعا خود او از عاقبت آنان که پیش‌تر از او مهاجرت کرده‌اند آگاه است.

«خودکشی» شاید تعبیر دقیقی برای مهاجرت‌کنندگان باشد، چرا که شرایط آنتن و تلویزیون‌های خارجی برای کسی مثل فردوسی‌پور مانند آنچه او از صداوسیما به دست می‌آورد، نخواهد بود. شاید امروز بیش از هر زمان دیگری فردوسی‌پور متوجه این ماجرا شده است که اعتبار عمومی او، فارغ از تایید و تشویق‌های محفلی، منوط به حضور روی آنتن است. گفت‌وگوی اخیر او تاکیدی بر این گزاره بود. همه اینها در کنار هم مساله‌ای را یادآوری می‌کند و آن اینکه هر مجری با همه توانمندی‌هایی که دارد خود را نیازمند تلویزیون می‌داند. پس تلویزیون در مدیریت خود نباید به نحوی عمل کند که مجری یا گزارشگر پس از استفاده از همه امکانات او کمترین ضابطه قانونی را رعایت نکند.

نکته پایانی و مهم اینکه همه آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده است، نشان می‌دهد تلویزیون می‌تواند نقش مدیریتی خود را بخوبی ایفا کرده و در مقابل انحصارگرایی هر فردی در ساختار خودش بایستد و اجازه ندهد افراد با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی، رویکردهای جناحی- تبلیغاتی خود را پیگیری کنند.

منبع: وطن امروز

بیوگرافی فردوسی پور

سایت پارس ناز نوشت: عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال و مجری برنامه های فوتبالی و استاد دانشگاه و مترجم و روزنامه نگار در ۱۰ مهر ۱۳۵۳ به گفته خودش در یزد بدنیا آمده اما محل تولد او را تهران نیز اعلام کردند.اصالتش به شهر رفسنجان در کرمان برمیگردد و یک خواهر و برادر دارد.در رشته تحصیلی مهندسی صنایع درس خوانده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد این رشته می باشد.

فعالیت روزنامه نگاری

فردوسی پور فعالیت خودرا از روزنامه نگاری شروع کرده ودر سال ۷۲ بعنوان روزنامه نگار در روزنامه ابرار ورزشی دربخش ترجمه صفحه فوتبال خارجی مشغول می‌شود.

علیرضا+حقیقی

نحوه ورود به صدا و سیما و گزارشگری

ایشان درسال ۷۳ در آزمون صدا و سیما شرکت کرد و بعد از چند دوره آزمون در نهایت پذیرفته شد ودر بخش ورزشی مشغول شد.در ادامه مجله شبونه بیشتر درباره این هنرمند صحبت می‌کنیم.

13960706001116_test_photoi

ابتدا برنامه های آرشیو را گزارش میکرد و اما با گذر زمان بازی های زنده رابه خوبی گزارش کرد و همین پله صعود و پیشرفتش در برنامه ها و گزارش های فوتبالی شد‌.مهارت وی به انگلیسی باعث شد تا بازی خارجی و نام های بازیکنان خارجی را روانتر و بهتر از گزارشگران دیگر ادا کند.

مجری سیما برنامه نود رابه تهیه کنندگی خودش با هدف چالش و نقد و بررسی فوتبال ایران تولید کرد که یکی از جنجالی ترین برنامه های فوتبالی سیما می باشد.

5188013

ترجمه کتاب

همسر عادل فردوسی‌ پور سابقه ترجمه زبان انگلیسی دارد و نخستین کتاب ترجمه شده توسط وی به نام کتاب فوتبال در برابر دشمن، که موضوع فوتبالی-سیاسی دارد می باشد.کتاب جامع فوتبال نام دارد که دانشنامه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ ای و تمام‌ رنگی درمورد فوتبال است.ترجمه سوم وی کتابی هنر شفاف اندیشیدن که درباره روش های مدیریت است.

245776813-talab-org

محبوبیت مجری و گزارشگر فوتبال

فردوسی پور در میان مجریان و گزارشگران ورزشی مخصوصا فوتبال از محبوبیت بیشتری برخوردار است و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اجتماعی به‌شمار می رود.وی از بهترین مجریان منتخب از نگاه مردم است.

ماجرای درگیری با علی کریمی

وی بدلیل اقدام علی کریمی در کنفرانس خبری بعد ار بازی سپیدرود میکروفن برنامه نود را پرتاب کرد که همین موضوع باعث دلخوری فردوسی پور شده و گفته است که اگر به خودم توهین می‌کرد می بخشیدم اما به سی میلیون بیننده نود توهین کرده است.

unnamed

همسر عادل فردوسی‌ پور کیست؟

فردوسی ازدواج کرده و متاهل می‌باشد اما تا کنون عکسی از همسرش منتشر نشده و خبری از هویت و عکس همسر عادل فردوسی‌ پور در جایی منتشر نشده است.قبلا شایعه ای مبنی بر ازدواجش با مرجان محتشم منتشر شد که تکذیب شد و گویا همسرش شمالی می‌باشد و خبر نا موثقی از جدایی با همسرش نیز وجوددارد.

محمد-رضا-گلزار_Rouzegar-28

مجری برنامه قرار است در آخرین مهمان برنامه پر مخاطب دورهمی شبکه نسیم با اجرای مهران مدیری باشد که که در تاریخ ۱۷ فرذوردین ماه ۹۷ پخش میشود.مهمان ویژه برنامه دورهمی و مهران مدیری مجری جنجالی و برنامه جنجالی تر نود است که برای وداع با مخاطبان انتخاب شده است.

منبع: رصد ورزشی

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید