خبر فوری

گاز شهری ۶ ماه دیگر به بندرلنگه می‌رسد/ استقرار نخستین جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در شهرستان بندرلنگه

استاندار هرمزگان گفت: با پیگیری هایی که ازطرف شرکت گاز و برگزاری مناقصه صورت گرفت، گاز شهری تا ۶ماه آینده به شهرستان بندرلنگه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه ظهر امروز با دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در محل استانداری دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه با تشکر از استاندارهرمزگان در پیگیری مسائل ومشکلات این شهرستان، اظهار کرد: حل برخی مشکلات و معضلات، ورود و اقدام انقلابی ودرایت مجموعه استانداری را می‌طلبد.

وی با اشاره به مشکلات ومعضلات محلات حاشیه‌ای در بندرلنگه و بندرکنگ، افزود: در این محلات با مشکلاتی از جمله فاقد سند بودن برخی منازل و همچنین به تبع آن عدم‌ واگذاری اشتراک آب وبرق، خاکی بدون کوچه ها، نبود امکانات تفریحی و ورزشی و…  مواجه‌ایم که جا دارد فکری اساسی و زیربنایی برای این محلات کمتر توسعه یافته بشود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به تراکم کارخانجات در غرب شهر بندرعباس، اضافه کرد: متاسفانه شهرستان بندرلنگه ازاین صنایع و کارخانجات محروم مانده است وباید مشوقاتی را برای جذب سرمایه‌گذاران جهت استقرار این صنایع باهدف اشتغال ورونق تولید در نظر بگیریم.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه پتانسل‌های خوب وبعضا کم‌نظیر در شهرستان بندرلنگه وجود دارد، بیان داشت: عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب در این شهرستان علت عمده مشکلات متعدد است.

وی خواستارتسریع در روند تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان بندرلنگه از جمله پل آبنمای کنخ و چارک، جاده پارسیان به بندرلنگه، کمربندی و جایگاه جدید پخش فراورده‌های نفتی شهر بندرلنگه شد.

این استاد حوزه ودانشگاه یادآور شد: مردم بندرلنگه با توجه به نزدیکی این بندر به پالایشگاه‌های نفت و گازاز نبود گازشهری، جایگاه سوخت سی‌ان‌جی وهمچنین نبود مرکز معاینه فنی خودرو گلایه دارند.

در ادامه فریدون همتی استاندارهرمزگان با بیان اینکه پیگیری امورات بندرلنگه توسط امام جمعه این شهرستان نشان از علاقه‌مندی ودلسوزی ایشان دارد، گفت: ما هم برای پیگیری و برطرف نمودن مشکلات این شهرستان تلاش و پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: برای اتمام کریدور شرق به غرب که قسمتی از آن در شهرستان‌های بندرلنگه و پارسیان واقع شده اصرار دارم و با پیگیری‌هایی که انجام شده و تزریق بودجه، این پروژه جان تازه‌ای خواهد گرفت و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

استاندار هرمزگان از سرعت بخشی به پل آبنمای بندرچارک و روستای کنخ و تامین بودجه این پروژه نیز خبر داد و گفت: گاز رسانی به بندرلنگه از برنامه‌های امسال ماست و با پیگیرهای که ازطرف شرکت گاز و برگزاری مناقصه صورت گرفت، ان‌شاء‌الله گاز شهری تا ۶ماه آینده به شهرستان بندرلنگه خواهد رسید و به‌زودی نیز لوله‌گذاری در سطح این بندر نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شهر جدید آفتاب در بخش شیبکوه با ۳ الی ۴ هزارنفرجمعیت و همچنین سایت بزرگ پرورش میگو در مهرگان با ایجاد ۱۰ هزار اشتغال از دیگر برنامه‌های ما برای رونق هر چه بهتر شهرستان بندرلنگه است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ که صورت گرفت پروژه‌های جدید جایگاه پخش فراروردهای نفتی در شهر بندرلنگه و اسکله گشه به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

 

منبع: فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید