خبر فوری

مدافعان سلامت با تمام توان برای مقابله با کرونا خدمت کردند

فرمانده نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت شهدا بویژه شهدای مدافع سلامت، گفت: به تمام نیروهای بهداشتی خداقوت می‌گوییم که در چند ماه گذشته برای مقابله با کرونا، خدمت به مردم، مداوای بیماران و جلوگیری از شیوع بیش‌تر بیماری کووید ۱۹ تلاش زیادی کردند.

به گزارش گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سردار حسین اشتری در مراسم تجلیل از شهدای عرصه سلامت ناجا که در نخستین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از ساعات اولیه که خبر شیوع کرونا در کشور اعلام شد، ناجا از اولین دستگاه ها و سازمان هایی بود که برای کمک، همکاری، همدلی و همبستگی با وزارت بهداشت، اعلام آمادگی کرد و در همه استان ها، نیروی انتظامی برای کمک به مقابله با کرونا، پای کار آمد.

وی افزود: یکی از همکاری هایی که ناجا با حوزه سلامت داشت، براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج همه امکانات بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح بود و تمام بیمارستان های ناجا در کشور آماده پذیرش بیماران کووید۱۹ شدند و به آنها اعلام کردیم که علاوه بر خدمت دهی به پرسنل، همه بیماران را پذیرش کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به انجام غربالگری بیماران کرونا در کشور در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: علاوه بر غربالگری کشوری وزارت بهداشت، در بین کارکنان و خانواده های آنها غربالگری انجام دادیم که تعدادی از آنها در بیمارستان ها بستری و تعدادی دیگر نیز در منزل قرنطینه شدند.

شناسایی محتکران لوازم حفاظت فردی مانند ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده

سردار اشتری یادآور شد: یکی از اقدامات ناجا در طول ماه های گذشته به ویژه ماه های نخست شیوع کرونا در کشور، شناسایی محتکران لوازم حفاظت فردی مانند ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده بود که با اشراف اطلاعاتی همکاران ما انجام و با هماهنگی وزارت بهداشت و مقامات قضایی، موارد مکشوفه در بین مراکز درمانی و بر اساس صلاحدید وزارت بهداشت، توزیع شد.

وی ادامه داد: در روزهای اول ورود ویروس کرونا به کشور، فضای مجازی وضعیت نامناسبی داشت و متاسفانه برخی افراد اقدام به تشویق اذهان عمومی و ایجاد نگرانی بیش از حد در بین مردم می کردند که با همت پلیس فتا، بیش از سه هزار تارنما شناسایی شد که تعدادی از آنها تذکر گرفتند و تعدادی نیز به دلیل ارتکاب مجرمانه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

ضدعفونی کردن معابر

فرمانده ناجا یادآور شد: یکی از موارد همکاری ناجا با حوزه سلامت، ضدعفونی کردن معابر بود و در استانها به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کردیم که با تمام تجهیزات در کنار شما هستیم و خوشبختانه تجهیزات جدید و پیشرفته ای مانند خودروهای آب پاش در یگان ویژه داریم که به کمک آمدند.

اجرای محدودیت ها در ایام نوروز

سردار اشتری گفت: اجرای محدودیت ها در ایام نوروز نیز یکی از موارد همکاری ناجا با حوزه سلامت بود و پلیس به خوبی از ترددها جلوگیری کرد و در ایام نوروز شاهد کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی ترددها بودیم. در ایام نوروز ماموران ما مهربانانه، هوشمندانه و با تدبیر به مردم تذکر می دادند و آنها هم بدون کمترین تنشی، تمکین می کردند، چون رهبر معظم انقلاب، اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا را تکلیف می دانند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: ناجا در انجام نظارت بر اصناف در بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز همکاری خوبی داشت و تیم های با حضور کارشناسان بهداشتی و ماموران ناجا تشکیل شد و موارد تخلف تذکر می گرفتند و یا پلمپ می شدند.

سردار اشتری تصریح کرد: پلیس از روز اول کرونا در کشور در کنار وزارت بهداشت بوده و حافظان امنیت در کنار حافطان سلامت به مردم خدمت کردند. بعد از نیروهای بهداشتی و درمانی که در میدان اصلی مبارزه با کرونا بودند، ماموران ناجا بیشترین ارتباط را با مردم داشتند و در معرض ویروس بودند که تعداد قابل توجهی از آنها نیز در راه ارائه خدمات درمانی به شهادت رسیدند.

وی در پایان با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر محدودیت در پنج کلانشهر کشور، گفت: ناجا به خوبی در مدیریت سفرها همکاری کرد، چون باید از شیوع بیشتر بیماری و ابتلای تعداد زیادی از مردم جلوگیری می شد و باز هم اعلام می کنیم تا زمانی که کووید۱۹ رفع و از کره زمین برداشته شود، آماده کمک به حوزه سلامت هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید