خبر فوری

واکنش غیرمنتظره بورس به اخبار/ نوسان شاخص تا کجا ادامه دارد؟

در پایان معاملات اولین روز بازار سهام در این هفته و در آستانه شروع معاملات صندوق پالایشی یکم و لغو تحریم‌های تسلیحاتی شاخص کل بازار سهام واکنش نزولی داشت و بیش از۳ درصد افت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، با شروع معاملات این هفته از بازار سهام در حالی که سیگنال‌های مثبتی چون لغو تحریم‌های تسلیحاتی، افزایش قیمت ارز و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم به بازار سهام مخابره شده بود اما واکنش بازار سهام نزولی بود و شاخص کل با افت بیش از ۳ درصدی به یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.

همچنین امروز شاخص هم‌وزن نیز روندی منفی داشت و حدود ۱٫۵ درصد افت کرد و این نشان از کلیت منفی بازار و صف‌های فروش طویل دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام در حالی که پیش‌بینی می‌شد روند معاملات نمادهای پالایشی و با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم مثبت باشد اما امروز واکنش این نمادهای نیز روندی نزولی پیدا کرد.

نمادهای خودرویی نیز که در دو هفته اخیر روندی مثبت داشتند اما امروز با صف‌های فروش سنگین همراه شدند.

برخی از کارشناسان دلیل ریزش بازار سهام امروز را گمانه‌زنی‌های مجلس در رابطه با استیضاح رئیس جمهور می‌دانند هر چند این گمانه‌زنی‌ها کار به جایی نبرد اما جو هیجانی حاصل از این خبر باعث افت شاخص کل بازار سهام شد.

احتمالا تا انتخابات آمریکا روند بازار سهام سینوسی خواهد بود زیرا سهامداران از تثبیت شدن قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان مطمئن نیستند و با این احتمال که بایدن پیروز انتخابات باشد احتمال می‌دهند که قیمت دلار نیز دستخوش تغییرات کاهشی شود.

همچنین امروز محصولات شیمیایی، بانک‌ها و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملات ۵۱۷٫۶ میلیارد تومان، ۴۷۱٫۷ میلیارد تومان و ۴۶۲ میلیارد تومان برترین صنایع بودند.

مطالعه بیشتر:
چرا بورس منفی شد؟ / روند صعودی کی بازمی‌گردد؟

منبع: تجارت نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید