خبر فوری

از پذیرش مسافران در هرمزگان خودداری کنید

هرمزبان – رئیس دانشگاه علوم پرشکی هرمزگان گفت: آمار مبتلایان و بستری در استان رو به افزایش است و مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر حسین فرشیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر بر اثر کرونا در استان جان باخت و شمار جان باختگان به ۸۱۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه فرد جان باخته مردی ۴۳ ساله از بندرعباس بود، اظهار کرد: اکنون ۱۸۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بسر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی هرمزگان با اشاره به اینکه حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است، تصریح کرد: در این هفته ۲۰ درصد آمار بیماران بستری در استان افزایش پیدا کرد و اکنون درصد موارد مثبت در آزمایش‌ها به ۳۵ درصد رسیده است.

فرشیدی بیان کرد: ۷۶ درصد از افرادی که تاکنون در استان به کرونا مبتلا شده اند ساکنان شهرها و ۲۴ درصد ساکنان روستاها بوده اند که افزایش سفر به روستاها می‌تواند این آمار را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه میناگین سن فوتی‌های کرونا در استان ۶۳ سال و میانگین سن افراد بستری شده ۵۳ سال است، اضافه کرد: ظرف دو سه هفته گذشته آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است که نتیجه آن دو سه هفته آینده با افزایش شمار بستری‌ها و فوتی‌ها خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها از پذیرش مسافران خودداری کنند، زیرا وضعیت در کشور قرمز هست و مسافرت‌ها می‌تواند به افزایش شیوع بیماری در استان منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فرشیدی با بیان اینکه تاکنون ۷۴ هزار و ۴۴ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و افزایش تولید ماسک از روز یکشنبه ماسک در استان با قیمت هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد و نباید بالاتر از این رقم ماسک در داروخانه‌ها و دیگر مراکز به فروش برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید