خبر فوری

غلامحسین رنجبر: مرکز جامع درمان اعتیاد در هرمزگان راه اندازی می‌شود

غلامحسین رنجبر عصر سه‌شنبه در نشست با فرماندار خمیر افزود: معتادان ۶ ماه در این مرکز نگهداری و درمان می‌شوند و پس از اتمام دروه ها نیز درمان و رسیدگی به آنان ادامه می‌یابد.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز ۳۳ کمپ ترک اعتیاد در هرمزگان وجود دارد که سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در این کمپ ها درمان و بهبود یافته اند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه خواستار همکاری صنایع و دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات اشتغال این بیماران شد و اظهارداشت: در سال گذشته ۳۱۴ مورد تسهیلات خوداشتغالی به بهبود یافتگان اختصاص داده شد که بسیاری از آنان در زمینه اشتغالزایی موفق بوده اند.
رنجبر با بیان اینکه بهزیستی با جامعه هدف گسترده و خدمات بالا، سازمانی تخصصی است که با مشکل کمبود نیرو مواجه است، گفت: بهزیستی هرمزگان هم اکنون بخشی از وظایف خود را با نظارت دقیق به بخش خصوصی واگذار کرده است.
وی افزود: تشکیل سمن ها و موسسه‌های همکار با بهزیستی از جمله اقداماتی است که می‌تواند برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.
وی در ادامه به افزایش مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمخترین برنامه‌ها در راستای رفع مشکلات جامعه هدف، افزایش مستمری مددجویان و افزایش تعداد مستمری بگیران است که در این راستا باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود کشور، وضعیت در این حوزه بهتر شده است.
رنجبر ادامه داد: مسکن معلولان، محرومان، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و ارائه خدمات به آن‌ها نیازمند داشتن همراهی خیران و مردم است.
رنجبر اضافه کرد: تشکیل شورای مشارکت به ریاست فرمانداران در شهرستان ها از جمله اقداماتی است که می‌توان برای پیشبرد این مسائل از آن بهره برد.

هفت موسسه همکار با بهزیستی در خمیر
مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: در خمیر هفت موسسه همکار با بهزیستی در حوزه توانبخشی و پیشگیری وجود دارد که از این تعداد سه موسسه در حوزه توانبخشی و چهار موسسه در حوزه پیشگیری خدمات را انجام می‌دهند.
رنجبر افزود: در شهرستان بندرخمیر مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره فعال هستند و اقدام‌های خوبی در زمینه مقابله با آسیب اجتماعی و آگاه سازی جامع انجام شده است.
وی بیان داشت: تاسیس خانه پناهگاهی در شهرستان خمیر نیز می‌تواند اقدامی موثر در راستای حمایت از معلولان شهرستان باشد.
رنجبر در خصوص ساختمان اورژانس اجتماعی خمیر نیز گفت: سازمان بهزیستی به عنوان بهره بردار این طرح پس از تکمیل، تجهیزات و نیروی انسانی آن را تامین می کند.

رسالت بهزیستی در شرایط کرونایی و بحران اقتصادی بسیار حساس است
فرماندار خمیر نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدام‌های بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی گفت: در شرایط بحران اقتصادی جامعه و شیوع ویروس کرونا، رسالت سازمان بهزیستی در کمک به با افراد نیازمند تحت پوشش خود بسیار مهم وحساس بوده که این شهرستان عملکرد خوبی از خود داشته است.
میرهاشم خواستار با بیان اینکه یکی از کارها در زمینه توانمندسازی افراد تحت حمایت بهزیستی، خودکفایی آنان است، تصریح کرد: در این باره فرمانداری با تمام توان از این گونه کارها حمایت می‌کند و سعی خواهد کرد تا در شهرستان هر مانعی در این حوزه را رفع کند.
وی بیان کرد: مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت آنان برای رفع مشکلات مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی می‌تواند کمک خوبی برای این نهاد باشد.
فرماندار خمیر اظهارداشت: اعتمادسازی و آگاهی بخشی و همچنین معرفی خدمات بهزیستی می‌تواند موجب گسترش کمک‌های خیرخواهانه مردم به بهزیستی شود، گرچه خیران در شهرستان کمک‌های خوبی به نهادهای حمایتی کرده‌اند.
خواستار در ادامه بااشاره به لزوم سرعت بخشی در تکمیل ساختمان اورژانس اجتماعی خمیر عنوان کرد: باتوجه به اینکه متولی احداث این طرح، راه وشهرسازی است در مکاتبه‌ای از آنان خواسته شده که نسبت به تکمیل سریع این طرح اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این راستا هفته آینده نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت ساختمان اورژانس اجتماعی خمیر و دیگر طرح‌های این اداره کل در شهرستان برگزار خواهدشد.
فرماندار خمیر همچنین به بهسازی ساختمان بهزیستی بندرپل اشاره کرد و گفت: باتوجه به تبدیل شدن بندرپل به شهر و همچنین قدمت بهزیستی آن، نیازمند افزایش نیروی انسانی باتجربه به صورت مستمر در این شهر برای کاهش و رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی هستیم.

بیش از هفت میلیارد ریال به بهزیستی خمیر کمک شد 
مدیر بهزیستی خمیر نیز  در این نشست گفت: مشارکت‌های مردمی در ۶ ماهه نخست امسال بیش از هفت میلیارد و ۲۳۰  میلیون ریال بوده که ۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال نقدی و ۳۲۰ میلیون ریال غیرنقدی بوده است.
عزیز براندیش ادامه داد: آمار اشتغالزایی مددجویان و افراد تحت حمایت بهزیستی نیز در نیمه نخست امسال ۹۹ مورد و پشت نوبت اشتغال ۳۰ مورد بوده است.

وی بیان داشت: در این مدت ۲۶۰ نوزاد غربالگری شنوایی و ۲ هزار و ۵۰۷ کودک غربالگری بینایی شدند.
مدیر بهزیستی خمیر اظهارداشت: در ۶ ماه گذشته همچنین ۴۰۰ خانوار در حوزه اجتماعی و ۹۴۴ خانوار در امور توانبخشی تحت پوشش قرار گرفته و ۳۹۰ خانوار نیز پشت نوبتی هستند.
افزون بر ۱۰ هزار خانوار در ۲ حوزه توانبخشی و امور اجتماعی زیرپوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند.
خمیر با ۵۶هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید