خبر فوری
خطیب جمعه هشت بندی

ملت در دوران دفاع مقدس در برابر تمام دنیا ایستادگی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از شهر هشت بندی ، حجت السلام جهانگیری در یادواره شهید درویش داوری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: در زمانیکه امام حسن مجتبی (ع) در رأس حکومت جامعه بودند، تعداد مردم کم نبود و بی دین هم نبودند و افراد زیادی نیز از صحابه پیامبر (ص) بودند و حکومت حضرت علی (ع) را نیز تجربه کرده بودند اما بصیرت و همت لازم وجود نداشت.

وی اضافه کرد: عده ای به دلیل عافیت طلبی و دلخوشی به آرامش کاذب موجود و عده دیگری به واسطه زر و زور و تزویر معاویه از اطراف خلیفه و امام مسلمین پراکنده شدند.

خطیب جمعه توکهور و هشت بندی گفت: اگر مردم به بلوغ فکری، سیاسی و بصیرتی نرسیده باشند و خودشان در بهبود وضعیت زندگی شان همت لازم را نداشته باشند میشود زمان امام مجتبی (ع).حجت الاسلام جهانگیری افزود: اما اگر ملتی اراده کنند که خودشان سرنوشت و آینده خود را رقم بزنند و عزتمندانه زندگی کنند حتی اگر امام معصوم را هم ندیده باشند، با تأسی به فرزندان امام معصوم و عالمان دین در مسیر عصمت و طهارت حرکت می کنند مانند کاری که ملت ایران در دوران دفاع مقدس انجام دادند.

وی با اشاره به مبارزات طولانی مردم ایران در دوران رژیم ستمشاهی تا رسیدنی به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شرایطی جنگ به کشورمان تحمیل شد که افراد زیادی در راه انقلاب و مبارزه با ساواک، عزیزانشان را از دست داده بودند و سختی های زیادی را تحمل کرده بودند اما ملت ایران باز هم اراده کرد و نه تنها مقابل تجاوز دشمن بعثی بلکه در برابر تمام دنیا ایستادگی کرد چراکه از هشتاد کشور جهان با نیرو و تجهیزات از صدام پشتیبانی می شد.

امام جمعه توکهور و هشت بندی افزود: با وجود تحریم تسلیحاتی دفاع مقدس ملت ایران با مجاهدت و ایثارگری مردم و سردارانی همچون شهید سلیمانی و شهید داوری به پیروزی رسید و این روحیه شجاعت و دلاوری همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام جهانگیری اضافه کرد: همانطور که مردم در دوران دفاع مقدس از هیچ تهدیدی نهراسیدند و در جنگ نظامی به پیروزی رسیدند امروز هم بحمدالله هیچ هراسی به دل ندارند و در جنگ اقتصادی نیز به پیروزی خواهند رسید.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید