خبر فوری

دیدار رهبران چین و هنگ کنگ در حاشیه اجلاس اپک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز در دیدار شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و لونگ چونگ یینگ، رئیس اجرایی هنگ کنگ در حاشیه اجلاس اپک در پرو، دو طرف بر حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی در هنگ کنگ تاکید کردند.

این دیدار در حالی انجام گرفت که به تازگی چندین تظاهرات خیابانی در هنگ کنگ در راستای دستیابی به استقلال از چین برگزار شده است.

رئیس جمهور چین اعلام کرد، امیدوار است که لونگ بتواند اتحاد ملی را برقرار کرده و در این منطقه ثبات ایجاد کند. همچنین وی حمایت کامل خود را از دولت هنگ کنگ اعلام کرد.

چندی قبل پکن اعلام کرد که “هرگز اجازه نخواهد داد که بخشی از سرزمینش جدا شود.”

چند روز گذشته یکی از دادگاه‌های هنگ کنگ دو تن از قانونگذاران حامی استقلال این دولت‌شهر را رد صلاحیت کرده و حکم داد که سوگند آنها غیر معتبر است.

این حکم همگام با دیدگاه چین درباره هنگ کنگ صادر شده که پس از تظاهرات خیابانی اخیرا اعلام کرد در سیستم حقوقی این دولت‌شهر مداخله می‌کند.

پکن حکم کرده که قانونگذاران هنگ کنگی باید بر اساس این مساله سوگند یاد کنند که این دولت‌شهر بخشی از چین است و اعلام کرده که کاندیداهای خواهان ورود به پارلمان هنگ کنگ باید صادقانه قسم و سوگند یاد کنند و اگر این چنین نباشد، سوگندشان اعتبار ندارد و فرصت دیگری برای اینکار نیز به آنها داده نمی‌شود.

چندی قبل در هنگ کنگ تعدادی از معترضان و حامیان تصمیم اخیر پکن برای تفسیر مجدد قانون اساسی هنگ کنگ، راهپیمایی کردند، تفسیری که باعث شده است دو قانونگذار حامی استقلال هنگ کنگ از تصدی مقام خود محروم شوند.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید