خبر فوری

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در قشم اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: اداره‌ها و نهادها و شورا و شهرداری‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش و بسیج، مشارکت فعالانه در حوزه سفیران سلامت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز موج سوم کرونا در کشور، مردم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و نهادهای دولتی و غیردولتی، کسبه، تجار و شناورها از ارایه خدمت به کسانی که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

فرماندار قشم تصریح کرد: پیشگیری مهمترین اصل در بحث سلامت است و برای محقق شدن آن، آموزش صحیح و مستمر و همگانی لازم است.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده در مدارس خوشبختانه شاهدیم که ضد عفونی کلاس‌ها و مدارس به نحو مطلوب در حال انجام است و استفاده از ماسک نیز کاملا رعایت می‌شود.

فرماندار قشم ادامه داد: سازمان منطقه آزاد هم امکانات لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا بتوانیم با سلامت از این دوران سخت عبور کنیم.

وی اظهار کرد: در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید از جایگاه‌های سوخت، اصناف و بازار بازرسی بیشتری صورت بگیردو گزارش آن نیز منتشر شود.

نصری فعالیت دوباره شورای فنی اشتغال اتباع را مورد تاکید قرار داد و افزود: بنا برآمار ارایه شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیر مجاز بوده‌اند و از این رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستورکار مسوولان مرتبط قرار دارد.

وی ادامه داد: کنترل تردد اتباع خارجی و فعالیت این افراد با توجه به ضرورت‌های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا با مراقبت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید