خبر فوری

بورس رنج دیگری را به رنج‌های مردم اضافه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، رضا تقی پور  نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: فضای مجازی یک مرحله تمدنی جدید را ایجاد می‌کند، مثل انقلاب صنعتی که یک بحث جدید در تمدن غربی شد و نشانه این حرکت نیز امروز پیدا شده است.

وی افزود: گسترش روز افزون قابلیت‌های فضای مجازی، جهانی شدن ارتباطات، انفجار اطلاعات و فناوری‌های نوظهور موجب مطرح شدن پارادایم‌ها، رویکردها و مفاهیم نوین شده است، به گفته صاحب نظران ما در ابتدای یک انقلاب قرار داریم، این انقلاب شیوه زندگی، کسب و کار و ارتباطات را به شکلی تغییر می‌دهد که به لحاظ مقیاس، دامنه و پیچیدگی بی سابقه است و ما باید سرعت و دامنه این انقلاب را کامل درک کنیم و در بین چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم درک این مهم از اساسی ترین مسائل روز جهان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فضای سایبر امروز بر حاکمیت‌های ملی تأثیر عمیق و بسزایی دارد، گفت: حاکمیت فضای سایبر، امروز یکی از ابعاد جدید حاکمیت ملی در فضای سایبری است و حاکمیت ملی به تدریج در این فضا در حال شکل گیری بوده و پیش شرط این مهم برخورداری از قلمرو مناسب در این حوزه است.

تقی پور با تأکید بر اینکه ما باید در مجلس شورای اسلامی نظام مدیریت فضای سایبر را تعریف کنیم در غیراین صورت از این قافله جهانی فاصله خواهیم گرفت، افزود: از آنجایی که تمامی رفتارهای جامعه فیزیکی به صورت طبیعی نیز در فضای سایبری احساس می‌شود، مدل مدیریت جامعه فیزیکی به فضای مجازی اعمال خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که حاکمیت ملی در فضای سایبری تسری پیدا خواهد کرد.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی تصریح کرد: وقتی می‌دانیم که این فضا از خارج مدیریت می‌شود نمی‌توانیم بیکار بنشینیم.  ما نمی‌توانیم مردم را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها به‌شدّت فعّال هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما در حاکمیت فضای سایبری کشور در اشکال مختلف مثل حاکمیت داده‌ها، حاکمیت اطلاعات، حاکمیت فضای الکترومغناطیس و حاکمیت فناوری خلأ جدی داریم و مجلس یازدهم وظیفه دارد با توجه به آثار فضای مجازی در زندگی فردی و اجتماعی مردم در جهت پیشرفت همه جانبه کشور، گسترش و عمق بخشی به اقتصاد دیجیتال، بهبود شرایط برای کسب و کارهای مجازی و بهره گیری از فرصت‌های این فضا به سرعت قوانین لازم در این عرصه را تدوین کند.

تقی پور تأکید کرد: متأسفانه امروز با ناکارآمدی دولت در عرصه‌های مختلف شاهد رنج و مشقت مردم در عرصه‌های مختلف هستیم و با رشد فزاینده شاخص بورس در بازار سرمایه، شاهد این هستیم که اقتصاد ملی با رکود تورمی در کنار بی ثباتی در بازار ارز مواجه شده است. متأسفانه دولت با طرح مسائل انحرافی مثل پیش فروش نفت زمینه‌هایی را برای کاهش قیمت سهام ایجاد کرد و شاهد هستیم که رنج دیگری به رنج‌های مردم ایجاد شد.

وی همچنین با اشاره به توافق امارات با رژیم صهونیستی، گفت: دولت امارات متحده عربی با اقدام اخیر خود، هم به دنیای اسلام خیانت کرد و هم به دنیای عرب و هم به مسئله فلسطین؛ این لکه ننگ بر دامن این دولت است که البته از بین خواهد رفت، امیدواریم به همت جبهه مقاومت از این تنگه سخت عبور کنیم.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید