خبر فوری

کشف محموله جدید نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری دانشجو، ارتش لبنان امروز پنجشنبه اعلام کرد که ۴.۳۵ تن نیترات آمونیوم در نزدیکی ورودی بندر بیروت پیدا کرده است  و واحدهای هنگ مهندسی ارتش برای رسیدگی به این موضوع تلاش می‌کنند.

ارتش لبنان طی بیانیه‌ای کوتاه گفت: «به درخواست نهاد گمرک بندر بیروت،  هنگ مهندسی ارتش ۴ کانتینر را در خارج از بندر در نزدیکی ورودی شماره ۹ بازرسی کرد و مشخص شد که آنها حاوی مقادیری نیترات آمونیوم هستند که وزن آن به حدود ۴ تن و ۳۵۰ کیلوگرم می‌رسد و واحدهای هنگ مهندسی روی آن کار می‌کنند.

لبنان همچنان درگیر پیامدهای انفجار مهیبی است که در چهارم آگوست بر اثر آتش سوزی انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در آنجا به وقوع پیوست و بیش از ۱۷۰ کشته و شش هزار زخمی و مصدوم برجای گذاشت، علاوه بر اینکه مناطق کاملی از شهر را فقط در چند ثانیه ویران کرد.

به دنبال آن بیروت منطقه فاجعه دیده اعلام شد و اعتراضات خیابانی همراه با اغتشاش و آشوب در این شهر دولت حسان دیاب را وادار به استعفا کرد.

«باسم القیسی» مدیرکل مدیریت و سرمایه‌گذاری بندر بیروت پیش از این اعلام کرده بود که هنوز کانتینرهای حاوی مواد قابل اشتعال در بندر بیروت وجود دارد.

وی در کنفرانسی خبری تصریح کرد، نامه‌ای در این خصوص به گمرک و ارتش لبنان فرستاده و بیش از یک بار از مدیریت گمرک خواسته که شرکت‌های حمل و نقل را مجبور به بار زدن دوباره این مواد قابل انفجار کند.

ارتش لبنان در ۲۴ آگوست اعلام کرد که اعضای این ارتش با همکاری کارشناسانی از فرانسه ۷۹ کانتینر حاوی مواد “خطرناک” را در بندر بیروت پیدا کرده اند.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید