خبر فوری

بذر مرغوب ورزش تیر و کمان به زودی ثمر می دهد/میزبانی خوب قشم از کمانداران کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، محمد علی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما در قشم با بیان این مطلب، گفت: مدال آوران تیر و کمان ایران با هدف آمادگی وحضور سرافرازانه در مسابقات جام جهانی مراکش به مدت دو هفته در سالن سرپوشیده روستای رمچاه قشم اردو زدند.   

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از ملی پوشان اردو در رده سنی نوجوانان و جوانان (متولدین 1382) هستند، ابراز امیدواری کرد که وزش کشور بتواند از این بذر مرغوب محصول خوبی به دست آورد.

به گفته رییس فدراسیون تیراندازی کشورمان، 28 تن از ملی پوشان در اردوی قشم حضور دارند که 13 نفرشان در دو رشته ریکرو و کامپوند (بانوان و آقایان) 5 آذر امسال راهی اولین مرحله جام جهانی داخل سالن در کشور مراکش خواهند شد.

 وی ادامه داد: ملی پوشان ایران در صورت به دست آوردن امتیاز کافی در مراکش، راهی مرحله دوم این رشته ورزشی در کشور تایلند و سپس رهسپار مرحله سوم مسابقات کشور فرانسه شده و در صورت صعود، اواخر بهمن ماه سال جاری در فینال فینالیست های جام جهانی در کشور آمریکا حضور خواهند یافت.

شجاعی با اشاره به محدودیت های ورزش بانوان در کشور گفت: ورزش تیراندازی با کمان بدون هیچ محدودیتی بستر مناسبی برای بروز توانایی های بانوان است و می تواند جایگزین خوبی برای ورزش های دیگر باشد.

بنا به این گزارش، فرماندار شهرستان قشم نیز که از نزدیک شاهد تمرین های تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان بود پس از بیان اینکه همه مسئولین و مردم قشم با آغوش باز پذیرای تیم های ملی ورزش کشور در این منطقه هستند گفت: نقش بی بدیل ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی و پیامد آن در افزایش شور و شادابی جامعه، فرمانداری و سازمان منطقه آزاد قشم را بر آن داشته است که زیرساخت های مرتبط با ورزش را در این جزیره افزایش دهند.

علیرضا نصری با اعلام ملی- مذهبی بودن رشته تیراندازی با کمان و تاکید دین مبین اسلام به آموزش این ورزش، از حضور تیم ملی مدال آور و قدرتمند تیراندازی با کمان کشورمان در قشم ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم این حضور زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی و جذب جوانان علاقمند این رشته در شهرستان قشم باشد.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید