خبر فوری
هرمزبان - وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اصول آموزش‌وپرورش برای آغاز سال تحصیلی ۳ اصل حفظ سلامت دانش آموزان، تداوم آموزش و عدم جایگزینی آموزش حضوری است.

حاجی میرزایی: حفظ سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محسن حاجی میرزایی با اشاره به رعایت اصولی برای شروع سال تحصیلی در نیمه شهریورماه اظهار داشت: اصل بر حفظ سلامت دانش آموزان است و سعی آموزش‌وپرورش این است که سلامت آن‌ها به خطر نیفتد. اصل بعدی آموزش است که نباید در آن وقفه ایجاد شود. فقط باید ببینیم چگونه باید با حفظ سلامت دانش آموزان آموزش را دنبال کنیم. اصل سوم این است که چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد چون ارتباط دانش‌آموزان و معلم و حتی بازی‌های درون مدارس کارکرد تربیتی دارد.

وی  ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته دوسوم تدریس انجام ‌شده بود که با شیوع کرونا مواجه شدیم. امروز لازم است این اصل مهم را رعایت کنیم که درباره تک‌تک دانش‌آموزان برنامه آموزشی داشته باشیم تاکسی از آموزش محروم نشود؛ یعنی همه دانش‌آموزان باید از آموزش استفاده کنند حتی کسانی که به دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: ۵ هزار مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز  در کشور فعالیت دارند. در این مدارس کلاس‌ها می‌تواند در فضای باز و به عنوان مثال در حیاط مدرسه تشکیل شود. بخشی از این برنامه‌ها به مدارس در مناطق مختلف واگذار شده است یعنی مدارس متناسب با وضعیت خود درباره تشکیل کلاس‌ها تصمیم بگیرند.

حاجی میرزایی درباره طرح زوج و فرد مدارس نیز گفت: در مدارسی که قرار است کلاس حضوری تشکیل شود ولی تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب بیشتر است کلاس‌ها به‌صورت یک روز درمیان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در دو بخش تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به فداکاری‌های معلمان کشور در جهاد آموزشی بعد از تعطیلی مدارس گفت: این موضوع باعث تعامل بهتری میان معلمان و دانش‌آموزان شد. یکی از سیاست‌های ما در دولت فعلی بهتر شدن وضعیت معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مشخص شدن وضعیت استخدامی معلمان از فعالیت‌های ما جهت کسب رضایت فرهنگیان بود که در این راستا و در برنامه ششم ۱۸۶ هزار نفر وضعیت استخدامی آن‌ها تعیین تکلیف شد. همچنین طی امسال ۸۰هزار نفر استخدام می‌شوند که ۲۰هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۲۵هزار نفر تبدیل وضعیت و ۲۸هزار نفر هم از طریق ماده ۲۸استخدام می‌شوند که از طریق شرکت در آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

۷۵ هزار فرهنگی واجد صلاحیت دریافت مسکن هستند

وی درباره طرح مسکن معلمان گفت: ۷۵هزار فرهنگی برای دریافت مسکن واجد صلاحیت تشخیص داده شدند و تاکنون بیش از ۱۹هزار واحد در دست ‌ساخت است. وام قرض‌الحسنه ۵۰میلیون تومانی برای زوج‌های فرهنگی و تا سقف ۱۰۰میلیون برای مسکن فرهنگیان تخصیص دادیم که بانک ملی این وام را به فرهنگیان فاقد مسکن پرداخت می‌کند و نیاز به سپردن وثیقه نیست و ما آن را تضمین می‌کنیم.

در شرایط شیوع کرونا تمام ایران، مدرسه شد

حاجی میرزایی درباره اقدامات بسیار خوب کشور بعد از شیوع کرونا گفت: این اقدامات نقطه درخشانی در تاریخ کشور در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: یکی از جاهایی که از شیوع کرونا آسیب دید نظام آموزش‌وپرورش کشور بود اما خیلی سریع به فاصله چند روز بعد از تعطیلی مدارس با همکاری صداوسیما مدارس تلویزیونی ما دایر شد. این برنامه‌های تلویزیونی باعث برقراری عدالت آموزشی شد و باعث شد دانش‌آموزان سراسر کشور از تدریس معلمان برجسته برخوردار شوند و نوعی همسان‌سازی آموزشی اتفاق افتاد. روزی تعبیر امام راحل این بود که ایران را مدرسه کنیم و می‌توانم بگویم در این شرایط ایران مدرسه شد. یکی از آرمان‌های آموزش‌وپرورش که پیوند خانه و مدرسه بود در ایام کرونا محقق شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان از مردم تقاضا کرد کمک کنند سال تحصیلی را با حفظ سلامت دانش‌آموزان شروع کنیم.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید