خبر فوری

اولویت تردد هوایی و دریایی با فرهنگیان و خانواده های دارای فرزند محصل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی ، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مهندس پوربابایی فرماندار شهرستان و رئیس شورای آموزش و پرورش در این جلسه گفت: شهرستان ابوموسی در حال حاضر از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارد اما لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی و غربالگرهای مداوم از گسترش بیماری جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: قبل از بازگشایی مدارس شهرداری و شبکه بهداشت به یاری آموزش و پرورش بیایند و به طور کامل ضدعفونی مدارس شهرستان انجام شود و همچنین در طول سال تحصیلی اقلام بهداشتی به اندازه کافی تأمین و در اختیار مدارس قرار بگیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس اعلام ریاست محترم جمهوری در ۱۵ شهریور مدارس سراسر کشور متناسب با وضعیت شیوع کرونا بازگشایی خواهند شد. و برای تسهیل ورود شهروندان به شهرستان، در این مدت خانواده هایی که فرزند محصل دارند و همچنین فرهنگیان در اولویت تردد هوایی و دریایی قرار خواهند داشت.

وی سلامت دانش آموزان را به مثابه سلامت کل شهروندان دانست و تمامی دستگاه ها را به همکاری حداکثری با آموزش و پرورش در زمینه پروژه مهر و بازگشایی مدارس توصیه کرد.
فرماندار ابوموسی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و شبکه شاد، شایسته است با مشارکت خیرین و انجمن اولیا و مربیان برای دانش آموزان کمتربرخوردار اقلام لازم تهیه شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محب زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در ابتدای این جلسه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت تمامی اقدامات آموزشی، پرورشی و اداری بر اساس سند تحول بنیادین صورت می پذیرد و این سند، چراغ راه ما در مسیر تعلیم و تربیت است.

این مقام مسئول در ادامه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در راستای پروژه مهر ارائه کرد و از همراهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در اجرای برنامه های پروژه مهر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: در سال های گذشته شهرداری در پروژه مهر یاریگر ما بوده و امسال نیز مجموعه شهرداری آمادگی خود را جهت مساعدت در اجرای بر برنامه های پروژه مهر مدارس اعلام نموده است .

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی با اشاره به دستورالعمل وزارتی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: در وضعیت سفید فعالیت های آموزشی و تربیتی به شیوه حضوری آغاز شده و استمرار می یابد. همچنین درصدی از آموزش ها با توجه به سیاست »رویکرد ترکیبی» متناسب با دوره تحصیلی به صورت «آموزش مجازی» ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در تشریح وضعیت زرد و حد متوسط شیوع کرونا اظهار داشت: در این وضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله گذاری اجتماعی، ارائه تمام آموزش ها به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نیست و با تقلیل تراکم دانش آموزان در کلاسهای درس و یا زوج و فرد کردن حضور دانش آموزان جریان یادگیری مدیریت می شود و حداقل ۵۰ درصد آموزش ها در بستر مجازی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در وضعیت قرمز که تشخیص و اعلام آن همچون وضعیت های سفید و زرد در صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا است، برای ارائه آموزش ها به طور کامل از ظرفیت «آموزش مجازی» استفاده می شود.

مدیر آموزش و پرورش گفت: در هیچ شرایطی آموزش تعطیل نمی شود و چنانچه به هردلیل دسترسی تعدادی از دانش آموزان به فضای مجازی مقدور نباشد، با بسته های آموزشی و سایر ابزارهای آموزش از راه دور کار آموزش تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید